محمدباقر محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۲ پایگاه ثابت هلال احمر نیز برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی در شهرهای مختلف این استان در چند روز اخیر دایر شده است.

وی با بیان اینکه کمک‌های غیرنقدی ناچیز و جزیی بود، افزود: اکنون صندوق‌های هلال احمر در شهرها جمع‌آوری شده اما شهروندان می‌توانند از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد تمام بانک‌ها کمک‌های نقدی خود را برای یل زدگان استان سیستان و بلوچستان واریز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان همچنان نیازمند کمک هستند،  یادآور شد: اپلیکیشن #۱۱۲* راه دیگری است که مردم خّیر استان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از آن طریق اهدا کنند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای ۱۲ پایگاه امداد جاده‌ای، ۱۰۰ تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از ۴۰ هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.