علی اکبر رامجردی دبیر شورای عالی خیرین فارس روز شنبه با بیان اینکه شورای عالی خیرین و هلال احمر فارس بانی جمع آوری کمک ده میلیارد ریالی خیرین این استان به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان شده اند بر همراهی تاثیرگذار مجامع خیرین استان فارس در کارهای خیر تاکید کرد.

رامجردی اضافه کرد: مجامع خیرین می توانند در مواقع  اضطراری باعث تسریع روند  کمک رسانی ها درموقعیت های بحرانی شوند ،با همراهی مجامع خیرین استان فارس ، مبلغ  ۱۰ میلیارد ریال جهت کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان از طرف شورای عالی خیرین اهدا شده است .

وی خاطر نشان کرد : ضروری است پیش از روی دادن حوادث غیرمترقبه بر حسب توانمندی مجامع خیرین استان مانند مجمع خیرین تامین  سلامت ، مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز، انجمن خیرین مسکن ساز ، مجمع خیران نخبه پرور ، نماینده جمعیت حلال احمر و دیگر مجموعه‌های خیریه استان به صورت هماهنگ برنامه ریزی گردد تا این اقدامات نیک اندیشانه و داوطلبانه با انسجام بیشتری به نتیجه مطلوب برسد و در مجموع سبب ترغیب و تشویق خیرین شود.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی‌ماه آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.در این چارچوب، رییس جمهوری صبح شنبه در سفری یک روزه و به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان، بررسی روند امداد رسانی و حل مشکلات سیل زدگان وارد چابهار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.