بهروز کارخانه‌ای روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مردم نوعدوست استان همدان تاکنون ۲۹ میلیون تومان برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان واریز کردند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این کمک‌های غیرنقدی در پایگاه‌های ثابت و سیار هلال احمر این استان جمع آوری می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: شماره حساب ۹۹۹۹۹ و تماس با شماره ستاره ۱۱۲ مربع متعلق به جمعیت هلال احمر، برای واریز کمک های نقدی پیش بینی شده است.

کارخانه ای نیازهای سیل زدگان را شامل پتو، موکت و زیرانداز غیرمستعمل، ست بهداشتی و مواد غذایی با حداقل ۶ ماه تاریخ مصرف عنوان کرد.

بارش باران سیل‌آسا که از شامگاه ۱۹ دی ماه در جنوب و جنوب شرق ایران آغاز شد، سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد اما در سیستان بلوچستان نه تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های استان شد بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد و راه ارتباطی اغلب روستاها را قطع کرد.

با فروکش کردن آب از اواسط هفته گذشته (۲۳ دی) کار امدادرسانی به سیل‌زدگان قوت گرفت و به تدریج راه های روستایی در حال بازگشایی هست اما هنوز راه دسترسی ۲۰۰ روستا قطع است.

بر اساس برآوردهای اولیه ۲۰ هزار واحد مسکونی تحت تاثیر سیل بوده و خسارت وارده به زیرساخت های استان حدود سه هزار میلیارد تومان برآورد شده که به جاده ها، تاسیسات آب و برق، بخش کشاورزی، منازل مسکونی و ... آسیب زده است؛ افزون بر هفت هزار راس  دام در مناطق سیل زده تلف شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.