محمد راست‌کردار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد جمعیت شهرستان سروآباد در روستاها ساکن هستند واحدهای مسکونی این مناطق از استحکام فنی بسیار پایینی برخوردار هستند.

وی افزود: با توجه به عبور گسل مریوان - سیرجان از منطقه سروآباد این موضوع زنگ خطر جدی برای خانوارهای ساکن روستایی است که موضوع را جدی گرفته و هرچه سریعتر با استفاده از تسهیلات متنوع بنیاد مسکن،  نسبت به بازسازی واحدهای مسکونی فرسوده و قدیمی خود اقدام کنند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سروآباد واحدهای دارای استحکام فنی را یک هزار و ۶۹۰ واحد اعلام کرد و یادآور شد: علیرغم وضعیت مناسب شهر سروآباد با بیش از ۸۰ درصد واحدهای مقاوم سازی شده با نظارت بنیاد مسکن، متاسفانه وضعیت روستاهای تابعه شهرستان از نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی اضافه کرد در سال جاری برای مقاوم سازی و تعمیر و مرمت ۲۵۰ واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله آبان ۹۶ بیش از ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات و پنج میلیارد ریال کمک بلاعوض و برای مقاوم سازی و بازسازی ۸۹ واحد مسکونی دیگر ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات و چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.

راست‌کردار سهمیه تسهیلات مقاوم سازی را نامحدود دانست و گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد به تعداد متقاضیان بازسازی واحدهای مسکونی تسهیلات لازم را تامین و در اختیار متقاضیان قرار دهد.

وی در خصوص وضعیت بافت مسکونی شهر اورامان تخت گفت: با توجه به وضعیت پلکانی، معماری منحصربفرد و سازه خاص منطقه استقبال خوبی از طرف شهروندان این شهر نشده چون در اغلب موارد سازه ها باید در سه و یا چهار طبقه احداث شود و ساخت فنی این سازه ها بسیار هزینه بر است و تسهیلات اعطایی بنیاد مسکن نیز جوابگوی هزینه‌ها نیست.

راست کردار استقبال مردم برای مقاوم سازی منازل مسکونی برای اجرا در سال ۹۹ را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون ۳۵۰ پرونده در این ارتباط تشکیل شده و ۱۷۰ متقاضی با بانک عامل عقد قرارداد بسته‌اند و تا پایان سال جاری مراحل بانکی به اتمام رسیده و عملیات اجرایی با مساعد شدن وضعیت جوی آغاز خواهد شد.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان، ۷۳ روستای تابعه و جمعیتی افزون بر ۵۰ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.