علی پناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی عددی بیانگر جابجایی سامانه بارش به عرضه های پایین تر بوده و از گستردگی منطقه اثر و شدت بارش‌ها در استان کاسته می‌شود.

وی افزود: پیش بینی می‌‍‌شود از بعد از ظهر امروز تا صبح روز فردا /شنبه/ بیشتر بارش‌ها در نوار غربی و شمال غربی استان شامل بانه، مریوان، سروآباد و منطقه اورامان و تاحدودی منطقه سرشیو سقز به مقدار پنج تا ۲۰ میلی‌متر برف روی دهد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان یادآور شد: از صبح یکشنبه نیز حداقل دمای هوا به صورت ثابل توجهی بین پنج تا هفت درجه سانتی گراد کاهش یافته و سرمای هوا تا روز چهارشنبه هفت آینده ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: لغزندگی جاده‌ها و معابر، کاهش دید،اختلال در ترددهای جاده‌ای در روزهای جمعه و شنبه و افزایش مصرف حامل‌های انرژی نفت و گاز و برف از مخاطره های این پدیده در استان است.

وی یادآور شد: عدم سفرهای غیر ضروری خصوصا در راه‌های روستایی، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، کنترل دمای مرغداری‌ها و گلخانه‌ها و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه از جمله توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

آسمان استان کردستان از روز چهارشنبه با ورود یک سامانه بارشی شاهد بارش برف و کولاک بوده که این بارش‌ها در اکثر مناطق استان وجود داشت و به صورت میانگین سه میلی‌متر در استان بارش روی داده و بیشترین بارش آب حاصل از برف در کامیاران با ۶ میلی‌متر رخ داده است.

روز گذشته پنجشنبه بر اثر این بارشه ها راه ارتباطی ۲۱۸ روستا و  محور فرعی ایرانخواه - تکاب مسدود شده بود و باعث سقوط سه بهمن در گردنه ژالانه سروآباد - هورامان و چهار بهمن در گردنه خان سقز - بانه شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.