به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خوش اقبال روز چهارشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران کردستان اظهار داشت: اگر همراهی لازم در خصوص صرفه جویی انرژی انجام نشود، احتمال دارد در ماه های آینده با بحران و کم مواجه شویم لذا دستگاه های مختلف در این خصوص خود را مسئول بدانند.
وی با اشاره به اینکه آموزش های لازم به کارکنان ادارات برای صرفه جویی در مصرف برق داده شود تا بدون هیچ مشکلی تابستان را پشت سر بگذارنیم، افزود: ادارات دولتی به عنوان بخشی از جامعه باید مصرف انرژی را کنترل کنند.
خوش اقبال تاکید کرد: تجهیزات سرمایشی در ادارات باید بیشتر کنترل شود و در ساعتی که مصرف انرژی بسیار بالا است مدیران از تشکیل جلسات و روشن کردن سیستم های سرمایشی پر مصرف خودداری کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان هم در این جلسه گفت: با توجه به احتمال کمبود انرژی در فصل تابستان، همه ادارات و دستگاه های اجرایی استان براساس مصوبه هیات دولت، ملزم به کاهش حداقل 10 درصدی برق مصرفی خود هستند
هیوا لهونیان یادآور شد: تمام دستگاه های اجرایی باید در پایان وقت اداری سیستم سرمایشی خود را خاموش کرده و سپس اداره را ترک کنند ضمن اینکه یک ساعت قبل از شروع کار سیستم سرمایشی را روشن و 1.5 ساعت قبل از اتمام وقت اداری سیستم سرمایشی خود را خاموش کنند.
وی افزود: دستگاه ها باید یک نفر را به عنوان مدیر انرژی به شرکت توزیع برق استان معرفی کنند تا شرکت در دوره های آموزشی صرفه جویی در مصرف برق و راهکارهای کاهش مصرف را فرا گیرد و به سایر کارکنان آموزش دهد.
لهونیان اظهار داشت: با همکاری شرکت نفت سوخت مورد نیاز برای مولدهای برقی ادارات تامین شود و از اول تیر در ساعت های که اعلام می شود این مولدها را وارد مدار تولید برق کنند.
در استان کردستان 624 هزار انشعاب برق وجود دارد،که 95 درصد مشترکان برق استان خانگی و تجاری هستند و شبکه برق رسانی کردستان 16 هزار کیلومتر است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.