هیوا لهونیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس بخشنامه وزارت نیرو، کشاورزان در صورت عقد قرارداد و همکاری با شرکت های توزیع نیرو، خدمات برق رایگان دریافت می کنند.
وی با اشاره به اینکه شرط ارائه خدمات برق رایگان به کشاورزان، از مدار خارج شدن پمپاژهای برقی چاه در ساعات اوج مصرف روزانه (12 تا 16 و 20 تا 24) است، افزود: کشاورزان به ازای هر چهار ساعت خاموشی دستگاه های پمپاژ برقی در بازه زمانی پیک مصرف، از 20 ساعت برق رایگان در زمان غیر اوج مصرف برخوردار می شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تاکید کرد: وزارت نیرو علاوه بر مزایای برق رایگان و براساس میزان صرفه جویی در مصرف انرژی، پاداش نقدی نیز به کشاورزان پرداخت می کند.
لهونیان مصرف مشترکان بخش کشاورزی استان را در زمان اوج مصرف حدود 90 مگاوات اعلام کرد و یادآور شد: در صورت همکاری مشترکان، می توان به کاهش مصرف برق استان در این ساعات امیدوار بود.
وی با اشاره به اینکه در سال 96 حدود 290 مشترک کشاورزی با شرکت توزیع برق استان قرارداد بسته و همکاری داشتند، اضافه کرد: در نتیجه این تعامل، مصرف برق در ساعات اوج، هفت مگاوات کاهش یافت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: در قبال همکاری این تعداد مشترک، سال گذشته حدود یک میلیارد و 550 میلیون ریال پاداش نقدی به آنان پرداخت شد.
لهونیان اظهار داشت: امسال وزارت نیرو با انتخابی کردن بازه زمانی ساعات اوج مصرف شبانه روز برای کشاورزان، شرایط بهتری برای همکاری فراهم کرده که امیدواریم کشاورزان از مزایای این طرح استفاده کرده و در راستای کاهش مصرف برق گام بردارند.
به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق کردستان، حدود 9 هزار و 500 مشترک در بخش کشاورزی دارد و 25 درصد از برق استان در ساعات اوج مصرف در این بخش مصرف می شود.
حدود 85 درصد مشترکان برق استان را انشعاب های خانگی تشکیل می دهد و ضریب نفوذ برق در بخش شهری و روستایی کردستان 100 درصد است و تمام روستاهای زیر 10 خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.