احمد اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بر اساس نقشه های هواشناسی از امروز تا اوایل هفته آینده برای مازندران آسمانی صاف و در برخی مواقع نیمه ابری پیش بینی می شود و در دریا نیز شاهد کاهش امواج هستیم .
وی با بیان اینکه امروز دمای هوا در مرکز استان در گرم ترین ساعت به 32 درجه سانتیگراد می رسد ، بیان کرد : شهرهای بابل ، قائمشهر ، ساری و آمل گرم ترین نقاط استان خواهند بود.
گفتنی است دمای هوای ثبت شده توسط هواشناسی ، میزان دمای در سایه است و شامل زیر نور مستقیم آفتاب نمی شود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت : برای امشب و فردا شب در مناطق کوهستانی در برخی ساعات افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می شود که تاثیری در میزان دما نخواهد داشت.
اسدی اضافه کرد: این مدت در ارتفاعات تغییر دما بیش تر از مناطق جلگه ای است و مردم ساکن این مناطق شبهای خنک و روزهای گرم را تجربه خواهند کرد.
او همچنین توصیه کرد: به دلیل پایداری گرما در روزهای پیش رو ، مردم در مصرف آب و برق مدیریت داشته باشند تا همه بتوانند از منابع انرژی بهره مند شوند .
علاوه بر این اسدی به کشاورزان توصیه کرد که زمان آبیاری شالیزارهای خود را در ساعات خنک روز انجام دهند تا حداکثر بهره و صرفه جویی در مصرف آب شود.
همچنین براساس توصیه های جهاد کشاورزی، به دلیل همزمانی گرما با فصل 'سم پاشی'، بهتر است عمل سم پاشی در ساعات خنک روز انجام شود، زیرا گرما مانع اثر گذاری سم بخصوص سموم ضد کرم ساقه خوار می شود.
علاوه بر این شرکت توزیع برق استان مازندران اعلام کرد، در زمان افزایش دمای هوا، در صورت فقدان مدیریت مصرف مشترکین و استفاده بیش از حد از انرژی امکان قطع برق وجود دارد.
بر اساس گزارش هواشناسی مازندران، میانگین حداکثر دمای استان در نواحی کوهستانی در بهار 1397 ، 20 درجه سانتیگراد بوده که نسبت به سال قبل 6 دهم درجه کاهش و نسبت به بلند مدت چهار دهم درجه افزایش داشته است.
مجموع بارش در نواحی کوهستانی در بهار 97 ، 108 میلی متر بوده که نسبت به سال قبل حدود 15 میلی متر افزایش و نسبت به دوره آماری بلند مدت حدود هشت میلی متر کاهش داشته است.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.