فاتح بدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هیات‌های ورزش کارگری و انجمن‌های ورزشی طبق قانون باید در راستای جذب حامی مالی تلاش کنند که با توجه به نبود کارخانه‌ها و مراکز تولیدی بزرگ در این استان جذب حامی برای ورزش با مشکلات زیادی روبرو است.

وی افزود: اداره ورزش و جوانان می‌تواند در این راستا کمک حال ورزش کارگری باشد به شرطی که در ردیف بودجه‌ای برای این هیات تعریف کند.

بدری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳ انجمن ورزش کارگری در این استان مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: ۵۷۰ کارگر ورزشکار در رشته‌های مختلف در سامانه ورزش کارگری ثبت نام کرده و هم مشغول فعالیت ورزشی هستند.

دبیر هیات ورزش کارگری کردستان یادآور شد: این انجمن‌ها شامل کوهنوردی، کبدی، هندبال، فوتبال، ورزش‌های رزمی، پهلوانی، باستانی و زورخانه‌ای، بدنسازی، پرورش اندام، وزنه‌برداری، دارت، تنیس روی میز، جودو، کونگ‌ فو، تکواندو، آتش‌نشانی و امدادگران، کاراته، شنا، شیرجه و واترپلو، ژیمناستیک، کشتی، فوتسال، انجمن کمیته‌های ورزشی شامل فوتبال دستی و طناب‌کشی، بسکتبال، بوکس و شطرنج است.

وی با بیان اینکه با وجود تمام مشکلات در سال جاری هشت تیم ورزشی کارگری این استان به مسابقات ورزشی کارگری کشور اعزام شدند، گفت: در رشته دومیدانی نیز یک ورزشکار از استان به مسابقات جهانی ورزش کارگری در کشور اسپانیا اعزام شد و موفق به کسب مقام دوم دو ۴۰۰ متر شد.

دبیر هیات ورزش کارگری کردستان با بیان اینکه تیم‌های اعزامی به مسابقات کشوری نیز موفق به کسب مقام‌های خوبی شدند، افزود: صعود تیم فوتسال از دسته دوم به دسته یک، کسب مقام سوم دوومیدانی، مقام پنجم تنیس روی میز بانوان، کاپ اخلاق تنیس روی میز مردان، ۲ مقام دومی و سومی کشتی آزاد و صعود سراسری کوهنوردان به کوه‌های ارومیه از جمله مقام‌های کسب شده توسط تیم‌های اعزامی به مسابقات کشوری است.

وی یادآور شد: امکانات ورزش کارگری استان در حد مطلوب بود که در صورت تکمیل چهار مجموعه ورزش کارگری در دست ساخت می‌توان به آینده ورزش کارگری کردستان بیشتر از گذشته امیدوار بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.