بهمن مرادنیا روز یکشنبه در مراسم آغاز عملیات ساخت ایستگاه راه آهن سنندج که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در گردنه صلوات آباد سنندج انجام شد، اظهار داشت: طبق برآوردها و تامین اعتبار انجام شده راه آهن همدان به سنندج تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه راه آهن امسال سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و سال آینده هم سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد، افزود: در تلاش هستیم کە در گام بعدی ایستگاە سنندج در داخل شهر ایجاد شود.

مرادنیا اضافه کرد: اتصال راە آهن سنندج به اقلیم کردستان عراق نیز در دستور کار بوده و قرار است به اتفاق معاون وزیر راه و شهرسازی نیز مطالعات اجرایی انجام و سفری در این راستا به باشماق و اقلیم کردستان عراق در آینده انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال عملیات ریل گذاری آغاز می شود، یادآور شد: طبق توافقات انجام شده قرار است ریل گذاری بصورت همزمان از دو سمت سنندج به همدان و همدان به سنندج آغاز شود.

مساحت زمین ایستگاه راه آهن سنندج که امروز عملیات ساخت آن آغاز شد ۵۱ هکتار بوده که مساحت ساختمان‌های آن ۱۰ هزار مترمربع و مساحت ساختمان اصلی چهار هزار متر مربع است که در ۲ طبقه احداث می‌شود.
مساحت سالن اصلی مسافر این ایستگاه ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع بوده هزینه کلی ساخت این ایستگاه در مجموع یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

طرح راه آهن همدان - سنندج در سه قطعه در دست انجام است که در قطعه اول ۷۳ درصد، در قطعه دوم ۳۶ درصد و در قطعه سوم ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.