فیزوزه راه‌هدایت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نازل سوخت وسیله‌ای است برای تخلیه‌ی بنزین در خودرو به همراه شمارش‌گرهایی که میزان بنزین خروجی را با لیتر نشان می‌دهد.

وی  اضافه کرد: بعد از افزایش قیمت بنزین برای رفع نگرانی‌های شهروندان از کم فروشی،  نظارت بر این نازل‌ها تشدید شد به طوریکه از هر چهار ماه یک بار به هرهفته یک بار تغییر کرد.

رییس اداره‌ اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های استاندارد کردستان یاد آورشد: انجام این آزمون‌ها به وسیله‌ ظرف‌های استانداردی به حجم ۲۰ لیتر انجام می‌شود که اگر میزان بنزین خروجی با توجه به شمارشگر از ۲۰ لیتر کمتر باشد کم فروشی رخ داده است.

راه‌هدایت اضافه کرد: در تمامی آزمون‌هایی که از سطح استان صورت گرفته،  هیچ گونه عدم انطباقی با استانداردهای لازم در نازل‌های سوخت دیده نشده است.

سرپرست اداره‌ نظارت بر اجرای استاندارد اداره‌کل استاندارد کردستان هم گفت: بعد از افزایش قیمت بنزین برای کنترل کیفیت بنزین و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در آن، با دستور سازمان ضمن کنترل پنج جایگاه نازل سوخت، نمونه‌های لازم برای آزمون و پایش به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال شد.

هیوا اردلان اظهار داشت: این کار به منظور حمایت از حقوق شهروندان و کنترل کیفیت بنزین مورد استفاده آنان انجام شده است.

در حال حاضر ۷۵ جایگاه فرآورده نفتی و ۵۲ باب جایگاه سی ان جی در استان کردستان به شهروندان خدمات می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.