سردار علی آزادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۹۴۵ دستگاه وسیله نقلیه که در کار قاچاق مورد استفاده قرار گرفته بود نیز در این مدت توسط پلیس توقیف و روانه پارکینگ شده است.

وی اضافه کرد: ارزش کل کالاهای کشف شده در این مدت ۹ ماه براساس نظر کارشناسان یک‌ هزار و ۳۸۸ میلیارد و ۷۷۶ میلیون و ۸۳۰ هزار ریال بود که میزان کل کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

سردار آزادی با بیان اینکه ۲ هزار و ۹۳ پرونده قاچاق تشکیل شده است افزود:‌ تعداد پرونده‌های کالای قاچاق بالای یک میلیارد ریال در این استان ۱۸۸ فقره و تعداد پرونده‌های بالای پنج میلیارد ریال نیز ۵۱ فقره بوده است.

وی تاکید کرد: بیشترین میزان افزایش کشفیات مربوط به لوازم صوتی و تصویری با چهار هزار و ۵۳۹ دستگاه بود که معادل ۲۹۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن افزایش یافته و میزان کشفیات گوشی تلفن همراه با یک هزار و ۸۰۹ دستگاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳۳ درصد افزایش داشته است.

سردار آزادی با بیان اینکه میزان کشفیات قاچاق پارچه با ۱۷۳ هزار و ۷۶ متر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲۱ درصد افزایش داشت، یادآور شد: لوازم خانگی با سه هزار و ۴۷۲ دستگاه و سیگار با ۲۶ میلیون و ۹۵۲ نخ به ترتیب ۸۴ درصد و ۴۲ درصد افزایش کشف داشتند.

وی گفت: کشف فرآورده‌های نفتی و سوخت با ۶۶۷ هزار و ۵۱۰ لیتر و دارو هم با چهار میلیون و ۲۵۷ هزار قلم در این مدت به ترتیب ۴۱ و ۱۹ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه کشفیات برنج قاچاق با ۳۹ تُن و ۹۹۰ کیلوگرم حدود ۸۰ درصد کاهش داشته است، افزود: لوازم آرایشی با ۴۶۲ هزار قلم، احشام با یک هزار و ۶۹۸ و لوازم یدکی با ۳۴ هزار و ۳۷۷ قطعه کالاهای دیگری بودند که کشفیات آنها از ابتدای امسال تا پایان آذر کاهش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.