«BMX با استفاده از دوچرخه در یک مسیر بسته با مسافت ۳۵۰ متر برگزار می‌شود،  این مسابقه که معمولا با هشت دوچرخه‌سوار برگزار می‌شود در یک سطح شیب‌دار با ارتفاع ۴.۶ متر تا پنج متر که مسیری ناهموار دارد انجام می‌شود، در هر دور چهار دوچرخه‌سوار برتر به مرحله بالاتر صعود می‌کند»

خسرو قمری روز چهارشنبه در مجمع انتخابات هیات دوچرخه‌سواری کردستان اظهار داشت: توسعه ورزش همگانی و استعدادیابی هم اموری مهم محسوب می‌شود و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: استعدادیابی و نخبه‌یابی به ویژه از طریق مدارس اهمیت دارد و می‌توان با شناسایی این استعدادها و شرکت دادن آنها در مسابقات قهرمانی کشور زمینه را برای حضور آنها در تیم ملی فراهم‌ کرد.

قمری افزود: استان کردستان استعدادهای خوبی در بخش دوچرخه‌سواری کوهستان دارد که با توجه و برنامه‌ریزی بیشتر می‌توان نتایج بهتری کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش از نیازهای اصلی استان کردستان است، گفت: با ثبت نام ۱۵ نفر برای حضور در کلاس‌ها فدراسیون برای در اختیار قرار دادن اساتید و مربیان به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی آمادگی دارد.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری اضافه کرد: هیات‌های استان‌ها ۱۲ راه برای کسب درآمد دارند که تنها ۲ مورد آن فدراسیون و ادارات ورزش و جوانان است که فقط در زمانی که هیات نگاه‌ خود را از کسب درآمد تنها از این ۲ راه بردارد می‌تواند به درآمدزایی مناسب برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم در این نشست ضمن توصیه به مسئولان هیات‌های ورزشی برای مطالعه بیشتر آیین‌ نامه هیات‌ها گفت: چندین بند در این آیین‌نامه برای کسب درآمد در نظر گرفته شده و هیات‌ها نباید تنها از اداره ورزش و جوانان انتظار داشته باشند.

حامد جولایی با بیان اینکه خانواده‌ها، شهرداری‌ها و اسپانسرهای بخش خصوصی هم باید سهمی در کمک به ورزش و فعالیت ‌هیات‌های ورزشی داشته باشند، افزود: رشته دوچرخه‌سواری در کردستان ظرفیت زیادی برای توسعه دارد اما از آن بهره برده نشده و تنها تا میزانی در بخش کوهستان شاهد موفقیت بودیم.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی رشته دوچرخه‌سواری در کردستان وجود حواشی در آن است که آسیب اصلی هم در نهایت به ورزشکاران این رشته می‌رسد، یادآور شد: توسعه یک رشته ورزشی تنها با همدلی و همکاری همه فعالین آن رشته امکان پذیر است.

بهمن احمدی در میان سه کاندیدای حاضر در مجمع انتخاباتی توانست با کسب ۱۱ رای برای چهار سال به عنوان رئیس هیات دوچرخه‌سواری کردستان انتخاب شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.