محمدباقر محمدی روز  چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کل فضای انبارهای هلال احمر استان چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع است که ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع کمتر از استاندارد جهانی است.

وی با بیان اینکه مساحت انبارها نسبت به جمعیت استان استاندارد نیست، افزود: به ازای ۲ درصد جمعیت هر شهر باید ۱۶ قلم کالای اساسی مورد نیاز مردم ذخیره شده باشد که در کردستان اینگونه نیست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان به نبود انبار این جمعیت در شهرستان هایی مانند دهگلان اشاره کرد و یادآور شد: از لحاظ ذخیره مواد غذایی و کالاهای اساسی در انبارها مشکلی نداریم و برای مواقع بحرانی آمادگی وجود دارد.

محمدی با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، گفت: تاکنون درخواست کمک از هلال احمر کردستان نشده است اما برای امدادرسانی و ارسال کالای مورد نیاز آمادگی داریم.

وی از آمادگی و توانمندی بالای امدادگران هلال احمر استان برای انجام عملیات امدادرسانی در سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: در صورت اعلام نیاز برای ارسال کمک‌های مردمی به مردم مناطق سیل زده، نسبت به این موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای ۱۱ پایگاه امداد جاده‌ای، ۱۰۰ تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از ۴۰ هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.