به گزارش ایرنا، ۱۶ مهر ماه سال گذشته بود که دنیا ویسی دانش آموز کلاس اول ابتدایی دبستان روستای گرماش از توابع شهرستان سنندج بر اثر ریزش دیوار فرسوده حیاط مدرسه جان خود را از دست داد.

پس از این حادثه، همکلاسی‌های دنیا، وسایل درس و تحصیل خود را جمع کرده و برای ادامه تحصیل مدرسه فرسوده خود را رها کرده و به مسجد روستا نقل مکان کردند تا گوشه‌ای از مسجد به مدرسه تبدیل شود و هنوز در همانجا مشغول به تحصیل هستند.

مدت زیادی از این موضوع نگذشته بود که حاج مهدی کیانی فرد خیر تهرانی آمادگی خود را برای ساخت مدرسه‌ای جدید و تقبل تمام هزینه‌های آن در این روستا اعلام کرد.
رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کردستان روز چهارشنبه در رابطه با روند احداث این مدرسه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مدرسه ۲ کلاسه در زمینی به مساحت حدود ۲۰۰ متر مربع احداث شده و آماده پذیرایی از دانش‌آموزان است.

ابراهیم حسامی با بیان اینکه برای ساخت این مدرسه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، گفت: تمام هزینه‌های ساخت این واحد آموزشی از سوی حاج مهدی کیانی فرد خیر تهرانی پرداخت شده ضمن اینکه این مدرسه به سیستم گرمایشی کاملا استاندارد مجهز  و از سایر امکانات آموزشی جدید نیز برخوردار است.

وی یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است هفته آینده این مدرسه افتتاح شود و دانش‌آموزان به ساختمان جدید منتقل شوند البته شاید زمان افتتاح رسمی آن به ایام دهه فجر موکول شود اما ساختمان اکنون کاملا آماده پذیرش دانش آموزان است.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کردستان تاکید کرد: هم اکنون علاوه بر این مدرسه، ۴۵ پروژه آموزشی خیرساز با هزینه ۱۳۵ میلیارد ریالی در سطح استان در دست احداث است که تعدادی از این پروژه‌ها تحویل شده و تعدادی نیز در ایام دهه فجر تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

حسامی گفت: کردستان جزو استان‌های دارای آمار بالای مدارس تخریبی در کشور است و با وجود تلاش‌هایی که از سوی دولت و خیرین برای نوسازی مدارس انجام شده هنوز هم در این زمینه مشکلات زیادی وجود دارد.
داده‌های آماری آموزش و پرورش کردستان حاکیست که در حال حاضر یک سوم مدارس استان از استاندارد لازم برخوردار نیستند.

در سال تحصیلی جاری (۹۹ - ۹۸) ۳۰۰ هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و ۹۰۰ مدرسه شهری و روستایی و ۱۲ هزار و ۱۴۵ کلاس درس  مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.