ماموستا توفیق قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اطاعت از رهبر معظم و ولی امر مسلمین جهان از ویژگی‌های بارز سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود که با تاسی از فرمایش ایشان در خط مقدم جبهه مقاومت اسلامی حضور یافت.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی با حضور چند ساله خود در خط مقدم جبهه مقاومت، اینکه توانست گروه های تروریستی همچون طالبان و داعش را به ورطه نابودی بکشاند و مرزهای استراتژیک جمهوری اسلامی بویژه در حمایت از حق مظلوم در برابر ظالم را در بسیاری از کشورها جابجا کند.

امام جمعه اهل سنت کامیاران افزود: این شهید همچون سربازی به تمام معنی برای رهبر معظم انقلاب و ایران اسلامی بود و اکنون امنیت و آرامش خاطر در کشورمان مرهون جانفشانی‌های این شهید همام و دیگر همرزمانش در عرصه مبارزه با تروریسم است.

ماموستا قربانی با بیان اینکه شهادت در دین مبین اسلام بالاترین درجه در نزد خداوند است، تاکید کرد: سردار سلیمانی برای رسیدن به این قله افتخار فعالیت‌های خود از دوران قبل از انقلاب اسلامی آغاز و در دوران جنگ تحمیلی آن را با همرزمان شهیدن تمرین و در نهایت در جبهه مقاومت و ایستادگی در برابر تروریسم به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت در راه حق رسید.

وی یادآور شد: از هر قطره خون سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، هزاران سلیمانی دیگر می‌روید تا جبهه مقاومت همانند نهضت عاشورا در جهان باقی بماند و به استکبار ستیزی‌اش ادامه دهد.

بامداد جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهبادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک شهرستان رابر از توابع استان کرمان متولد شد و  پس از پیروزی انقلاب  اسلامی در ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.

وی در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود و از سال ۷۶ به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

سردار سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان،  جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته‌ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.