نادر منصوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این قرص ها در راستای اجرای طرح مکمل یاری درمیان دختران نوجوان و با هدف ارتقای سطح سلامت این گروه سنی توزیع شده و گام موثری در پیشگیری از کمبود آهن، پرورش مادرانی توانمند و نسلی سالم است.

وی با بیان اینکه این طرح هرسال از ۱۵ مهر آغاز و تا ۱۵ خرداد ادامه دارد، افزود: در سال تحصیلی جاری و بدلیل کمبود اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی، تهیه و توزیع قرص‌ها از آذر ماه شروع شده و تاکنون ۳۵۰ هزار قرص آهن و ۱۱۰ هزار قرص ویتامین دی در بین دانش آموزان دختر مقاطع متوسطه اول و دوم توزیع شده است.

رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در سال تحصیلی جاری قرار است ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه دوم و ۴۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه اول استان زیر پوشش طرح قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: در فرآیند اجرای طرح قرص‌های ویتامین دی به صورت ماهانه و در طول ۹ ماه و قرص‌های آهن به صورت هفتگی به مدت ۱۶ هفته متوالی بعد از صرف میان وعده در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد ضمن اینکه تمام هزینه‌های مربوط به این برنامه بر عهده وزارت بهداشت است.

منصوری با بیان اینکه دختران امروز، مادران فردا هستند، گفت: اطمینان از دریافت ریزمغذی آهن در دوران تحصیل دختران بویژه در دوره متوسطه، علاوه بر تکامل توانایی‌های شناختی، ذخایر کافی آهن را برای دوران بارداری در آینده فراهم می‌کند.

در سال تحصیلی جاری بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز در سه هزار و ۸۰۰ مدرسه شهری و روستایی استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.