بهمن مرادنیا روز دوشنبه در هشتمین جلسه کمیسیون برنامه‌ربزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: این موضوع باید به دستگاه‌های متولی و فرمانداران مرزی نیز منعکس شود که توجه جدی به مساله داشته و اجازه ندهند برای زندگی مردم مشکل ایجاد شود.

وی به موضوع قاچاق دام نیز اشاره کرد و افزود: ما نیز مخالف قاچاق دام بوده و در حال حاضر به دنبال اخذ مجوز صادرات دام هستیم تا تولید کننده ما با مشکل مواجه نشود.

استاندار کردستان یادآور شد: در این زمینه از جهاد کشاورزی و صنعت و معدن انتظار می‌رود اقدامات  لازم را برای اخذ مجوز انجام دهند و ما نیزتا نتیجه نهایی از سوی وزرای جهاد و صمت پیگیر موضوع  خواهیم بود.

وی به وجود افرادی سودجو و شرور در مرز باشماق اشاره کرد و گفت: باید با افرادی که در مرز باشماق شرارت به خرج داده و برای تجار و بازرگانان مشکل ایجاد می‌کنند برخورد شود.

مرادنیا افزود: اگر سیستم اطلاعاتی و انتظامی ما نتواند مرزی را کنترل کند جای نگرانی دارد و انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی بر امنیت مرز تاکید داشته و هر مشکلی که پیش آمد را به استان اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مرز باشماق به عنوان یک مرز رسمی وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: اقداماتی برای ساماندهی جدی این مرز انجام شده و طرح آن برای مناقصه آماده است، ضمن اینکه پیش بینی شده این مرز با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار سامان پیدا می‌کند.

استاندار کردستان به وضعیت بازارچه‌های مرزی نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه بواسطه اعمال تحریم‌ها این بازارچه‌ها تعطیل و  واردات حدود یک هزار و۳۳۹ قلم کالا ممنوع شده بود اما دولت علی رغم مشکلات با آزاد شدن  واردات بیش از ۱۰۰ قلم از این کالاها و مقداری کالای دیگر  موافقت کرد که به این وسیله بازارچه‌ها فعال شوند.

وی با اشاره به موضوع طرح  توسعه شهرهای مرزی نیز گفت: اقدامات و پیگیری‌های در این زمینه انجام شده و اعتباری حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد که امید می‌رود این مهم به نتیجه رسیده و بخشی از مشکلات مردم شهرهای مرزی رفع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.