چهار گام مهم تاریخی شامل مبارزه با تروریسم، مبارزه با داعش و نابودی این گروه تروریستی، تقویت جبهه مقاومت اسلامی و گسترش عمق مرزهای استراتژیک ایران از جمله رشادت‌های این سپهبد شهید همیشه زنده است که نه فقط برای ایران بلکه برای تمام جهان اسلام ثمره خیر و برکت بود.

اگر خدمات این سردار بزرگ را به ۲ دوره بعد از حضورشان در سپاه قدس و قبل از آن در ایام هشت ساله جنگ تحمیلی تقسیم کنیم باید به سن ۲۶ سالگی (۱۳۶۱) حاج قاسم برگشت و از آغاز فرمانده شدنش در لشگر ۴۱ ثارالله کرمان حرف زد همان زمانی که قدم در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی گذاشت و با جانفشانی‌هایش بسیاری از شایستگی‌های خود را با شرکت در عملیات های مختلف و فرماندهی عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج به منصه ظهور رساند.

سیر اقدامات ارزشمند این سردار سرافراز بعد از پایان جنگ هشت ساله ایران و عراق نیز همچنان ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۳۷۶ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده سپاه قدس منصوب شد و در بهمن ۱۳۸۹ خورشیدی از طرف فرمانده کل قوا، درجه سرلشکری (بالاترین درجه نظامی در ایران) را دریافت کرد تا آغاز راهی برای نوشیدن شربت شهادت در غربت باشد.

فعالیت‌های جهان شمول حاج قاسم با انتصابش به عنوان فرمانده سپاه قدس آغاز شد و همزمان با این اتفاق میمون برای جهان اسلام، گروه ترویستی طالبان در افغانستان قدرت گرفت و شهید سلیمانی دژ مستحکم مقابله با این گروهک تروریستی در نقاط مرزی کشور شد وی که شایستگی‌هایش در حوزه نظامی دیگر بر کسی پوشیده نبود با حضور پررنگ و موثر در جنگ‌های ۳۳ روزه،  ۲۱ روزه و هشت روزه رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان، فاتح کلید قلب‌ مسلمانان سراسر جهان شد.

مبارزه وی با گروه‌های تروریستی در خاورمیانه آغاز شد و هر نفسش دیگر بوی شهادت و زندگی داشت مبارزاتش تا جایی عمق گرفت که با نابودی گروه تروریستی داعش به همه دنیا ثابت کرد اقداماتش فراتر از مذهب، زبان، رنگ و نژاد است و تمام تلاشش برای حمایت از مظلومان و آزادیخواهان جهان بود.

در عرصه سیاسی و نظامی جهان مردی ظهور کرده که با تقویت جبهه مقاومت اسلامی لرزه بر اندام شیاطین زمان انداخته بود بطوریکه می دانستند هر چه اسلام قدرتمندتر و مسلمانان متحدتر شوند عرصه برای جنگ افروزی و سوء استفاده آنها در خاورمیانه تنگ‌تر می شود و این پایان سلطه و قدرت آنها بر مظلومان جهان بود.

 اقدامات این بزرگمرد اسلام تا گسترش عمق مرزهای استراتژیک ایران پیشرفت و این مساله نیز دلیل دیگری برای افزایش تعداد دشمنان اسلام، ایران و این سردار بزرگ در جهان شد.

چهار دهه از عمرش را به گونه‌ای زندگی کرد که هر لحظه‌اش آبستن شهادت و زندگی بود و چه زیبا رهبر معظم انقلاب چند سال پیش برای توصیف زندگی این سردار بزرگ عنوان شهید زنده را به او داد تا همه جهان بدانند حاج قاسم زندگیش حتی زمانی که زنده بود، فدای اسلام شد.

چه کسی می تواند درک کند همراه زندگی، شهادت را تجربه کردن یعنی چه به راستی، شاید فقط خود او می‌توانست برای‌مان این شرایط را توصیف کند اما صد افسوس که آمریکای جنایت کار در ۱۳ دی ۱۳۹۸ این فرصت را برای همیشه از جهان اسلام گرفت.

نماد امنیت خاورمیانه حالا دیگر در میان ما نیست، ارواح پاک طیبه شهدا روح بلند و ملکوتیش را به آغوش کشیدن اما نه به این معنا که زمین خالی شود از ثمرات وجودش بلکه به این دلیل که از هر قطر خونش، سلیمانی‌ها برای حفاظت و آبیاری درخت اسلام برویند و راهش همانند راه شهدای صدر اسلام را ادامه دار باشد.

بامداد جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهبادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک شهرستان رابر از توابع استان کرمان متولد شد و پس از پیروزی انقلاب  اسلامی در ۱۳۵۷ و همزمان با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست،  وی در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

حاج قاسم به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد،  سردار سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته‌ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.