برهان صلواتی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری این اداره کل با حضور معاون تعاون، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: امسال ۷۱ شرکت تعاونی درخواست ثبت دادند،  مجوز ۸۶ شرکت صادر شد، ۴۲ شرکت به ثبت رسید و ۹ شرکت نیز در حال ثبت هستند ضمن اینکه ثبت ۲۰ شرکت باقی مانده و ۳۵ درخواست جدید نیز دریافت شده است.
وی با بیان اینکه مجوز برای فروش بیش از ۱۶ هزار دلار سوخت از طریق شرکت‌های تعاونی استان صادر شده است، یادآور شد: بیش از ۱۳ هزار دلار نیز صادرات غیرنفتی این شرکت‌ها بوده است.  
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: تعداد ۲۰۰ شرکت‌ تعاونی در حوزه مسکن مهر فعالیت داشته و از تسهیلات این بخش استفاده کرده‌اند و ۱۸ هزار و ۱۲۵ واحد از طریق دریافت این تسهیلات احداث شده‌اند.
صلواتی افزود: ۱۵ هزار و ۷۲۱ واحد مسکن مهر به متقاضیان عضو شرکت‌های تعاونی مسکن واگذار شده و کار ساخت و واگذاری ۲ هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی دیگر نیز در دست انجام است.
وی با بیان اینکه کردستان در اجرای طرح تکاپو از استان‌های برتر کشور است، گفت: بحث راه‌اندازی خانه خلاق از طریق یونیدو در عمارت مشیر دیوان سنندج در دستور کار است که تاکنون ۲۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده که به حوزه صنایع دستی و با هدف فروش جهانی صنایع دستی کردستان ایجاد شده است.
جلسه با تعاونی‌های مشکل‌دار، افتتاح مرکز نوآوری تعاون در دانشگاه کردستان، بهره‌برداری از باشگاه تعاون و کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان و دیدار با استاندار کردستان از دیگر برنامه‌های محمدجعفر کبیری معاون امور تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر روز پنجشنبه به این استان است.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.