علی پاک منش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صادارت در مقایسه با سال 95، که حدود 9 میلیون دلار بود، نزدیک 2 برابر افزایش داشت.
وی ادامه داد: محصولات عمده صادر شده تعاونی ها شامل شمش روی، کالاهای عمومی بازرگانی، سنگ های ساختمانی و صنایع دستی (چاروق، کیف چرم، ظروف مسی) است.
پاک منش با بیان اینکه موفقیت تعاونی ها در حوزه صادرات در گرو برندسازی و عرضه محصولات بازار محور است، اظهار کرد: بخش تعاون بستر مناسبی برای تجمیع سرمایه های کم و انجام فعالیت های بزرگ اقتصادی با بهره گیری از توان و تخصص افراد در حوزه های مختلف را فراهم می کند.
سرپرست مدیریت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس پیش بینی ها، صادرات بخش تعاون این استان در سال جاری بالغ بر 15 میلیون دلار برآورد شده است.
وی با اینکه تا کنون برنامه ای از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون ارتقای میزان صادارت محصولات تعاونی ها ابلاغ نشده است، افزود: تلاش ما در استان بر رونق فعالیت و تولیدات بخش تعاونی متمرکز است تا از ظرفیت های این بخش در توسعه اقتصادی و اشتغال زایی بیش از پیش بهره گرفته شود.
به گزارش ایرنا، به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان بیش از چهار هزار تعاونی در این استان به ثبت رسیده است ولی در زمان حاضر 969 شرکت تعاونی فعالند.
این تعاونی ها زمینه اشتغال بیش از 11هزار نفر را فراهم کرده اند.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.