کمال کاظمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات شهرداری‌ها استخدام بدون ضابطه در سالیان گذشته بود که این نهاد را برای پرداخت حقوق و مزایا با چالش و مشکلات فراوان در بخش انجام تعهدات مالی روبرو کرده بود.

وی افزود: این شهرداری هم از این قضیه مستثنی نبوده و تعداد کثیری نیروی جدید بدون در نظر گرفتن تخصص و نیاز سازمانی و راهکار اساسی برای تامین منابع مالی بکارگیری شده بودند.

معاون توسعه مدیریت ومنابع شهرداری سنندج با بیان اینکه در ۲ سال اخیر هیچ نیروی جدیدی در شهرداری بکارگیری نشده است، اضافه کرد: در آذر سال ۹۶ تعداد نیروهای شهرداری سنندج ۲ هزار و ۱۳۲ نفر بود.

وی با اشاره به بازنشسته شدن ۱۳۴ نفر از نیروهای شهرداری در ۲ سال اخیر یادآور شد: از این تعداد ۱۰۴ نفر کارگر، ۹ نفر کارمند و ۲۱ نفر هم پرسنل شرکت خدماتی طرف قرارداد شهرداری (شرکتی)  بودند.

کاظمی با بیان اینکه برای پرداخت مبلغ سنوات و حق بیمه افراد بازنشسته بیش از ۷۳ میلیارد ریال هزینه شد، گفت: بخشی از مطالبات بازنشستگانی که از تیرماه به بعد بازنشسته شده‌اند، پرداخت نشده و این مطالبات در اولویت پرداخت قرار دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تعداد نیروهای شهرداری به زیر ۲هزار نفر (۱۹۹۸ نفر) کاهش پیدا کرده است و تا پایان سال‌جاری نیز  تعدادی دیگر از همکاران به افتخار بازنشستگی نائل می‌آیند.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.