دکتر انور اسماعیلی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس این تفاهم نامه، ناظران بیمارستانی باید به ابزارهای جهانی مانند (AEP پروتکل ارزیابی اقامت متناسب بیماران در بیمارستان) با هدف نظارت بر خدمات ارایه شده در بیمارستان‌ها مجهز شوند.

وی با بیان اینکه پیش‌نویس این تفاهم نامه آماده شده است، افزود: درحال حاضر پروتکل‌هایی در دنیا جهت نظارت بر پذیرش و اقامت بیماران در بیمارستان‌ها اجرایی می‌شود و این پروتکل‌ها به ناظران بیمارستانی کمک می‌کند بتوانند طبق شاخص‌هایی پذیرش و اقامت بیماران در بیمارستان‌ها را بررسی کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اضافه کرد: یکی از معتبرترین ابزارها در دنیا جهت نظارت بر این مساله در ۲ سطح کودکان و بزرگسالان اجرایی می‌شود که با استفاده از شاخص‌هایی، اندیکاسیون‌هایی پذیرش و اقامت بیماران را دربیمارستان ها بررسی می کند و به عبارتی ضرورت بستری و پذیرش بیمار دربیمارستان مشخص خواهد شد.

وی یادآور شد: این پروتکل در ۷۰ کشور دنیا مورد توجه قرار گرفته و براین اساس هر کشوری با توجه به بسترهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، شاخص‌ها را با کمک خبرگان پزشکی مورد بازبینی قرار داده و برای استفاده در داخل کشور خود بومی کرده است در جامعه ما نیز این مساله مورد توجه قرار گرفت و مسوولان بدنبال آن هستند در سطح مراکز بیمارستانی این پروتکل را اجرایی کنند.

دکتر اسماعیلی با بیان اینکه درحال حاضر حدود ۳۰ بیمارستان در کل کشور (تقریبا هر استان یک بیمارستان) این طرح اجرایی شده و نتایج مثبتی داشته است، گفت: در استان کردستان بیمارستان فجر مریوان پایلوت اجرای طرح بود و قرار است سال آینده طرح در تمام بیمارستان‌ها اجرایی شود.

در استان کردستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.