به گزارش ایرنا، اسلام یادگاری روز یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی سلامت منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: در این کلینیک خدمات دندانپزشکی، آزمایشگاه، ماموگرافی،‌ سونوگرافی و‌ فیزیوتراپی ارائه می شود.
وی افزود: راه دسترسی مناسب برای این کلینیک نیز با همکاری شهرداری و سازمان منطقه آزاد ماکو تا خرداد ماه سال آینده از مسیر جاده ساحلی احداث می شود.
وی ادامه داد: برای ایجاد و احداث این راه دسترسی اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
یادگاری با اشاره به اینکه نقشه محوطه سازی و پارکینگ نیز توسط سازمان منطقه آزاد ماکو طی 2 هفته آتی آماده می شود، ادامه داد: برای احداث و تجهیز این کلینیک 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت با مساعدت سازمان منطقه آزاد ماکو هزینه شده است.
قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه با تاکید بر ارتقای سلامت به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار گفت:‌ سازمان منطقه آزاد ماکو اهتمام ویژه ای به ارتقای شاخص های بهداشتی و سلامت و همچنین حفظ محیط زیست این منطقه دارد.
‌علیرضا نصیری با اشاره به اهمیت توسعه نرم افزاری و خدمات رفاهی سلامت در منطقه بیان کرد: چشم انداز سازمان منطقه آزاد ماکو این است که با جلب همه توانمندی های موجود جامعه اعم از نهادهای ملی و مردمی بالاترین پوشش خدمتی در راستای تامین سلامت را داشته باشد.
وی ایجاد سامانه نوبت‌گیری و نوبت ‌دهی بیماران در بیمارستان های منطقه باخلاقیت و نوآوری را ضروری دانست و تاکید کرد: اجرای نظام نرم افزاری در جهت رفع مشکلات مراجعان به بیمارستان ها بر اساس لایه ‌بندی و سند سطح بندی درمان اجرا شود.
وی احداث کلینیک تخصصی ماکو را اقدامی ارزنده دانست و افزود:‌ در حوزه بهداشت و سلامت باید از تمام ظرفیت های منطقه استفاده کرد.
نصیری از مسوولان و رسانه ها خواست تا فرهنگ توجه به تاریخ انقضا و سلامت کالاهای مصرفی را در جامعه نهادینه کنند.
وی اظهارداشت: حفظ محیط زیست در ماکو با کنترل فاضلاب های شهری و جمع آوری آب های سطحی در اولویت برنامه های مسوولان شهری قرار گیرد و در این خصوص همکاری شهرداری با اداره آب و فاضلاب شهرستان حائز اهمیت است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه در خصوص مشکل فاضلاب ماکو نیز بحث و مذاکره صورت گرفت و مقرر شد با مشارکت بخش خصوص طرح تصفیه خانه ماکو ادامه پیدا کند.
منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.