علی خداویسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از فروردین امسال تا پایان آذر، پنج میلیون و ۵۲۶ هزار و ۷۷۱ قلم داروی قاچاق در نقاط مختلف کردستان کشف شد و ۴۹۲ هزار و ۱۳۱ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در استان هم کشف شد که ۵۴ درصد کاهش داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، میزان کشفیات لوازم صوتی و تصویری قاچاق را پنج هزار و ۹۹۱ دستگاه با ۳۴ درصد افزایش اعلام کرد و افزود: ۵۵ هزار و ۶۳۲ دستگاه تجهیزات دریافت ماهواره قاچاق نیز کشف شد که ۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.

هفت هزار و ۴۹۲ دستگاه لوازم خانگی قاچاق با ۱۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و ۹ هزار و ۲۸۹ دستگاه تلفن همراه با ۴۷ درصد رشد از دیگر کشفیاتی بود که خداویسی به آن اشاره کرد.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۶۹۹ لیتر سوخت قاچاق در کردستان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشت.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان یادآور شد: آمار کشفیات مشروبات الکلی امسال ۱۹۵ هزار و ۲۸۹ بطروقوطی با ۱۱ درصد کاهش و سیگار قاچاق نیز ۴۳ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۱۰۰ نخ با هشت درصد کاهش نسبت به پارسال بود.

خداویسی آمار کشف وسایل نقلیه توقیفی را در سال جاری یک هزار و ۳۵۲ دستگاه با ۱۱ درصد افزایش اعلام کرد و گفت: در این مدت ۴۱ هزار و ۲۵ قطعه لوازم یدکی قاچاق بدست آمد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی به چهار هزار و ۴۱ فقره پرونده تشکیل شده با هفت درصد افزایش نسبت به سال گذشته اشاره و تاکید کرد: در این رابطه ۲ هزار و ۲۵۲ نفر دستگیر شدند که ۲۷ درصد بیشتر از پارسال بود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان یادآور شد: امسال همچنین ۵۴ فقره باند قاچاق متلاشی، ۲۰ کیلوگرم طلا (۲۳ عدد شمش) و ۳۴۹ هزار و ۷۰۰ دلار قاچاق نیز کشف و ضبط شد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت یکی از استان های مرزی کشور است که حدود ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.