به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا میرزایی عصر شنبه در یازدهمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار کرد: در این مدت، 6 میلیون و 929 هزار و 280 قلم داروی قاچاق نیز در این استان کشف شد که 26 درصد بیشتر از سال گذشته است.
وی کشفیات سیگار قاچاق در کردستان در سال 96 را 54 میلیون و 422 هزار و 484 نخ اعلام کرد و افزوزد: این رقم در مقایسه با سال گذشته، 16 درصد کاهش یافته است.
به گفته وی، در این مدت، 447 هزار و 388 لیتر سوخت قاچاق نیز کشف و ضبط شد که 14 درصد نسبت به سال قبل کمتر است ضمن اینکه 14 هزار و 79 دستگاه انواع لوازم صوتی و تصویری کشف شده که 60 درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارد.
میرزایی تعداد کل پرونده های تشکیل شده قاچاق در سال 96 را پنج هزار و 136 فقره اعلام کرد و یادآور شد: این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 19 درصد کاهش یافته است.
وی، از دستگیری 2 هزار و 857 متهم در بحث قاچاق کالای در سال جاری و کاهش 29 درصدی آن نسبت به سال 95 نیز خبر داد و اضافه کرد: در این مدت 54 باند قاچاق نیز متلاشی شد که چهار درصد بیشتر از پارسال است.
یه گفته میرزایی، امسال همچنین 37 کیلوگرم طلای خارجی قاچاق توسط نیروهای مرزبانی و اداره کل اطلاعات کردستان به مبلغ 55 میلیارد ریال کشف شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه این دستگاه از کمبود نیرو رنج می برد، گفت: با این وجود عملکرد بسیار خوبی در بحث مبارزه با قاچاق داشته ایم و به عنوان دستگاه برتر استان معرفی شدیم.
سید نجیب حسینی افزود: سال گذشته 275 فقره و امسال نیز 428 فقره پرونده قاچاق در شعبه های تجدید نظر مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه امسال در شعب بدوی تعزیرات حکومتی کردستان سه هزار و 582 پرونده قاچاق مختومه شده است، یادآور شد: میزان وصولی پرونده های قاچاق در سال جاری، 110 میلیارد ریال بود.
مدیرکل گمرکات کردستان هم در این جلسه گفت: امسال ۹۴۲ میلیون دلار کالا از مرزهای استان صادر شده که نسبت به سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۲ و از نظر ارزی ۲۹ درصد رشد داشته است.
بختیار رحمانی پور افزود: در سال جاری، ۶۵ میلیون دلار کالا از گمرک های استان وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۱۳ درصد بیشتر است.
وی یادآور شد: امسال حجم ترانزیت کالا از گمرکات استان چهار میلیارد و ۴۹۵ میلیون دلار بود که نسبت به سال گذشته در همین مدت از نطر وزنی ۷۵ و از لحاظ ارزی ۶۶ درصد رشد نشان می دهد.
به گفته وی، در سال جاری، 85 فقره کالای قاچاق به ارزش 470 میلیارد ریال، توسط گمرک های کردستان کشف و ضبط شده است.
کردستان از استان های مرزی کشور بوده که 227 کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق، سه بازارچه، یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال با مجوز ورود 75 قلم کالا دارد.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.