وزیر کشور گفت: میزان قاچاق کالا از ۲۰ میلیارد دلار در مبادی رسمی و غیررسمی به ۱۱.۵ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی اظهار داشت: این بندر بسیار فعال است و با دستگاه‌های جدیدی که در حال نصب است و باید ظرفیت نسبی آن که بیش از ۱۰۰ میلیون است، فعال سازی شود.
 
وزیر کشور افزود: یکی از مشکلاتی که مسئولان مربوط به به آن اشاره کردند متروکه شدن کانتینرهایی است که به هر دلیلی ترخیص نشدند.
 
رحمانی فضلی با اشاره به گزارش ارائه شده مبنی بر وجود ۱۰ تا ۱۲ هزار کانتینر متروکه در بندرشهید رجایی تصریح کرد: اینها سرمایه کشور است که در این بندر نگهداری می‌شود و از سوی دیگر نگهداری این تعداد کانتینر مسئله انبارداری را در اینجا با مشکل مواجه کرده است.
 
وی گفت: تصمیم بر این است که دستگاه‌های مربوطه از جمله استاندار، گمرک، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ظرف یک ماه آینده جلسه‌ای در وزارت کشور تشکیل و این موضوع را تعیین تکلیف کنند.
 
وزیر کشور با بیان اینکه به نیابت از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این کار را انجام خواهیم داد، یادآور شد: انشالله با تحقق این امر هم سرمایه‌ای که در اینجا خوابیده آزاد شود و هم مشکل انبارداری بندر شهید رجایی رفع شود.
 
وی اظهاداشت: یکی از مشکلاتی که در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر داریم عبور این کالاها از مبادی رسمی است که تلاش های زیادی شده از طریق فیزیکی و روش های جدیدی همچون نصب دستگاه‌های ایکس ری این مسئله کنترل شود.
 
وی با بیان اینکه امروز یکی از دستگاه‌های پیشرفته و نسل ۴ افتتاح شد که روزانه می‌تواند ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ کانتینر را کنترل و چک کند، افزود: روش چک کردن این دستگاه در سه مرحله انجام می‌گیرد که با توانایی هایی که دارند نشان می دهند که می توانند بارهای اضافی و .. درست تشخیص دهد و همچنین توانایی این را دارند با بارنامه‌ها کنترل لازم را انجام دهند لذا امیدواریم با تقویت سیستم های ایکس ری که اکنون در نقاط اصلی در حال نصب است و در نقاط دیگری هم که نیاز باشد تامین خواهد شد انشالله بتوانیم موضوع قاچاق کالا را در مبادی رسمی کاملا کنترل کنیم. 
 
وزیر کشور خاطرنشان کرد: در مبادی غیر رسمی مانند کولبری هم دستورالعمل های جدیدی در دولت تصویب شد و اجرای آن از یک ماه قبل آغاز شده و با اجرای این طرح می‌توان  گفت بیش از ۶۰ درصد کولبری ها در کنترل دقیق هستند البته زیرساخت های دیگر نیز لازم است که استانداران و گمرک و سایر دستگاه ها در تلاش هستند که انجام دهند.
 
رحمانی فضلی بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته میزان قاچاق کالا از ۲۰ میلیارد دلار در مبادی رسمی و غیررسمی به ۱۱.۵میلیارد دلار رسیده که باید با تلاش مضاعف و برنامه ریزی لازم این میزان را کم کرده و به صفر برسانیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.