عباس مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جلسه انتخاب شهردار هورامان با حضور فرماندار سروآباد، بخشدار هورامان و اعضای شورای اسلامی این شهر در دفتر شورای اسلامی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه سه گزینه تصدی شهرداری هورامان آرمان شهبازی، ‌ سیروان ویسی و سعدی طاهری مطرح بودند که بعد از بحث و بررسی برنامه‌ها، سعدی طاهری به عنوان شهردار جدید انتخاب و معرفی شد.

رییس شورای اسلامی شهر هورامان یادآور شد:‌سعدی طاهری عضو شورای اسلامی در دوره چهارم و دارای مدرک کارشناسی ارشد جغرافیای شهری است که یکی از ملاک‌های مهم انتخاب وی به عنوان شهردار، بومی بودن، است.

وی اضافه کرد: صورتجلسه انتخاب شهردار هورامان طی نامه ای رسمی به فرمانداری سروآباد و استانداری کردستان جهت گزینش نهایی و معرفی وی ارسال شد که امیدواریم شهردار جدید هورامان هرچه سریعتر کار خود را آغاز کند.

مرادی گفت: هورامان بعد از رفتن فرزاد اخترکاوان بیش از ۱۵ ماه است که به صورت سرپرستی اداره می شود و در این مدت چند نفر به عنوان شهردار انتخاب شدند اما در مرحله نهایی مورد تایید قرار نگرفتند.

وی با بیان اینکه شهر هورامان تخت شهری گردشگری و تفریحی در استان کردستان، کشور و خارج از کشور است، تاکید کرد: یکی از دغدغه های شهروندان انتخاب شهردار بود که مشکلات این شهر را در تعامل و ارتباط با مسوولان محلی، شهرستانی و استانی پیگیری و برطرف کند تا این شهر گردشگری دچار مشکل نشود.

بعد از پایان این جلسه رای گیری برای انتخاب هیات رئیسه شورای اسلامی شهر هورامان نیز برگزار شد و در پایان عباس مرادی به عنوان رییس،  سبحان خسروی به عنوان نایب رییس، ماکوان مرادی منشی اول، مهدی رحیمی منشی دوم و حسین شریفیان نیز به عنوان خزانه دار شورا در سومین سال فعالیت شورا انتخاب شدند.

شهر هورامان بعد از استعفای فرزاد اخترکاون شهردار قبلی در تیر ماه ۹۶ تاکنون چند دوره به صورت سرپرستی اداره شده است و یکی از مطالبات و درخواست های شهروندان معرفی و انتخاب شهردار بود.
نبود درآمد پایدار شهری، پروژه های نیمه تمام، کمبود اعتبارات عمرانی، بدهی های معوقه و پایین بودن عوارض شهری از مهمترین مشکلات شهرداری هورامان است، این شهرداری دارای ۱۴ نفر پرسنل و نیروی خدمات شهری است.
شهرداری هورامان با سه هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارای پنج عضو اصلی شورا و ۲ نفر علی البدل است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.