محمد ابراهیم حسن‌نژاد روز پنجشنبه در نشست ستاد بیمه کشاورزی کردستان اظهار داشت: تاکنون هفت هزار میلیارد ریال به بهره برادران این بخش پرداخت شده و ۶ هزار میلیارد ریال دیگر نیز پایان اسفند به حساب آنان واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: مقدمات پرداخت آن دسته بهره بردارانی که تاکنون خسارت‌های خود را دریافت نکرده‌اند نیز در دست اقدام است تا با کمک های دولت تا پایان امسال مطالبات بهره برداران از این صندوق به صفر برسد.

ریسک پذیری بالا مهمترین چالش پیش روی بیمه کشاورزی است

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور با بیان اینکه این صندوق به عنوان ابزاری برای حمایت دولت از بهره برداران در مساله خود کفایی تولید است، افزود: ریسک پذیری بالا در بخی محصولات تا ۶۵ درصد مهمترین چالش پیش روی این بیمه است.

حسن‌نژاد یادآور شد: در صورتی که ریسک پذیری محصولات کشاورزی به علت مخاطرات طبیعی بالا می‌رود قدرت تحقق وعده‌های و حمایت های بیمه نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۵ کمک های مستقیم دولت از این بیمه در برنامه بودجه با ردیف اعتباری اختصاصی لحاظ می‌شود، تاکید کرد: این خود گامی مهم در راستای افزایش قدرت مانور این بیمه در حمایت از بهره برداران آسیب دیده است.

انتظارات بهره‌برداران از بیمه بسیار بالاتر از حد میانگین است

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور با بیان اینکه میانگین تعهدات بیمه محصولات کشاورزی در کشورهای توسعه یافته حدود ۵۰ درصد است، گفت: انتظارات بهره برداران کشور از این صندوق از این میانگین فراتر است که این مساله همواره به عنوان یک چالش اصلی در صندوق مطرح است.

وی یادآور شد: انتظار می رود سازمان های جهاد کشاورزی با همکاری بانک‌های کشاورزی در راستای شفاف سازی، مساله انتظارات بهره برداران از بیمه را به حد میانگین برسانند تا علاوه بر افزایش اعتماد آنان شاهد افزایش پوشش سطح بیمه محصولات کشاورزی در کشور باشیم.

در سال زراعی جاری در کردستان از ۵۲۰ هزار هکتار برنامه ابلاغی صندوق بیمه کشاورزی حدود ۱۰۸ هزار و ۸۸۸ هکتار از اراضی شامل ۱۰۶ هزار هکتار مزرعه و ۲ هزار و ۸۸۸ هکتار باغ زیر پوشش این بیمه رفته و استان در رتبه ۱۲ کشور ایستاده است.

در بخش دام نیز ۲۰۵ هزار واحد برنامه ابلاغی وجود داشته که تا کنون با بیمه ۸۱ هزار واحد دامی در رتبه ۱۵ کشور ایستاده و همچنین از ۳۴ میلیون قطعخ سهمیه بیمه طیور نیز تا کنون با ۹ میلیون ۹۷۰ هزار قطعه بیمه در رتبه ۹ کشور قرار گرفته است.

از محل خسارت های حوادث طبیعی سال زراعی گذشته این صندوق پرداخت ۱۵۸ میلیارد ریال خسارت به بهره برداران این استان را در دستور کار قرار داده است که تا کنون ۱۱۶ میلیارد ریال از این خسارت ها به حساب بهره برداران واریز شده و ۴۲ میلیارد ریال باقی مانده نیز در حال بررسی و تایید نهایی برای پرداخت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.