جعفر شرف‌خانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این چهار طرح طی آذر ماه سال جاری با پرداخت چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از سوی صندوق کارآفرینی امید به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه این چهار طرح شامل کاشت توت فرنگی، فروشگاه مواد غذایی و بستنی سنتی، پرورش بوقلمون و خرید دستگاه علف کوب است، اضافه کرد: این طرح‌ها به متقاضیان واجد شرایط در ۲ روستای‌ نی و ساوجی مریوان، هزارکانیان در دیواندره و اسلمرز در دهگلان پرداخت شده است.

شرف خانی افزود: طرح کاشت توت فرنگی مربوط به روستای نی در مریوان در حوزه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی بود که با دریافت ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات موجب اشتغالزایی برای ۲ نفر شده است.

مدیرصندوق کارآفرینی امید کردستان یادآور شد: طرح فروشگاه مواد غذایی و بستنی سنتی مربوط به روستای هزارکانیان در دیواندره است که از این صندوق یک میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی دریافت کرده و برای ۳ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: پرورش بوقلمون از دیگر طرح‌های دریافت کننده تسهیلات در حوزه اشتغال پایدار روستایی بود که محل اجرای آن روستای اسلمرز در دهگلان است و متقاضی با دریافت ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال موجب اشتغالزایی چهار نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم شده است.

شرف‌خانی با بیان اینکه خرید دستگاه علف کوب از دیگر طرح‌های دریافت‌کننده تسهیلات از این صندوق است، گفت: محل اجرای این طرح روستای ساوجی در مریوان بود که ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات نیز دریافت و برای ۲ نفر شغل ایجاد کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۱ هزار و ۷۶ فقره تسهیلات در این استان پرداخت شده که میزان تسهیلات پرداختی به این طرح‌ها یک هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال بود و برای ۱۵ هزار نفر شغل ایجاد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.