رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج روز شنبه اظهار داشت: این اِلمان‌ها در میدان آزادی، میدان کوهنورد، میدان حجاب، میدان نبوت، میدان سنه دژ، چهار راه ظفریه، مقابل ساختمان شهرداری مرکزی واقع در خیابان امام و نواحی منفصل شهری نصب شده است.

شرمین شریفی افزود: اِلمان‌های نصب شده شامل آدم برفی، فانوس، کاراکتر کُردی، علاء‌الدین، انار، یلدا مبارک، هندوانه و کتری است ضمن اینکه میدان آزادی به عنوان میدان اصل شهر و محل تردد بیشتر مردم، به صورت ویژه به تعداد زیادی از این اِلمان‌ها مزین شده است.

وی تاکید کرد: نگه داشتن آیین دیرینه شب یلدا، ارتقای نشاط عمومی در شهر و زنده نگه داشتن سنت‌های بومی و ملی و همچنین ارتقای فضای بصری از مهمترین اهداف نصب این المان‌ها است و امیدواریم با نصب اینگونه اِلمان‌ها و نشانه‌ها بتوانیم در مناسبت‌های مختلف شور و نشاط را در میان شهروندان ایجاد کنیم.
نصب اِلمان‌های موضوعی و مناسبتی و فضاسازی محیطی در مناسبت‌های مختلف یکی از برنامه های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سنندج است.

شب یلدا به عنوان یکی از جشن‌های ایرانی در نقاط مختلف ایران جایگاه خاصی دارد، یلدا مراسمی است که در نخستین شب زمستان و بلندترین شب سال برپا می‌شود و سابقه‌ای چند هزار ساله دارد.
ایرانیان قرن‌هاست که شب آغاز فصل زمستان را که طولانی‌ترین شب سال است، جشن گرفته و با رفتارهای آیینی و نمادین آن را گرامی داشته و جشن می‌گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.