محمد صادق مظفری شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا ۱۳ بوستان با کاشت ۲ هزار و ۷۰۰ اصله نهال و ۱۴ هزار بوته درختچه بازپیرایی شده و در فاز بازپیرایی عمرانی، بیش از چهار  هزار متر مربع جالیز معابر بازسازی شده است.
وی اظهار داشت: همه ساله براساس برنامه های پیش بینی شده و با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده تعدادی از بوستان ها و فضاهای سبز شهر مورد بازپیرایی و مرمت قرار می گیرند.
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قزوین ادامه داد: هدف از اجرای این طرح افزایش کیفیت و سرسبزی بیشتر بوستان ها و ارایه خدمات بهتر به شهروندان است.
مظفری افزود: عملیات هرس درختان در راستای بازپیرایی و فرم‌دهی شاخه‌های درختان انجام می‌گیرد چرا که در زیبایی منظر شهری، گسترش و رشد بهتر تاج درختان تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه حفظ و نگهداری از درختان شهری از اولویت‌های شهرداری برای مناسب‌سازی چهره شهر است، تصریح کرد: برقراری توازن بین اندام‌های هوایی و زیرزمینی، زیباسازی منظر شهری و ایجاد دید کافی در تقاطع‌های اصلی و فرعی از اهداف اجرای هرس درختان است.
این مسوول تاکید کرد: حذف شاخه های مزاحم، خشک شده، آفت زده و مریض و شکسته جهت حفظ و تامین سلامت درخت، جوان ساختن درختان مسن از طریق حذف شاخه های پیر و وادار کردن درخت به تولید شاخه های جدید جهت ارتقای قدرت باردهی آن از جمله فواید هرس درختان است.

شهر قزوین به جز پارک های محله ای و جیبی دارای 15 بوستان با مساحت های بین 10 هزار تا 60 هزار متر مربع است.

بوستان ملی 1400 هکتاری باراجین نیز در حاشیه شمال این شهر قرار گرفته که به صورت مجزا از سازمان پارک ها و فضای سازی شهرداری مدیریت می شود..

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.