سیدنجیم حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح نظارتی شب یلدا و برخورد با گرانفروشان در استان آغاز شد، اظهار داشت: تا پایان شب یلدا تیم‌های گشت و بازرسی بطور ویژه حضور دارند و در این ایام زمان بیشتری به امر نظارت بر بازار اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: شهروندان با مشاهده هر گونه تخلفی اعم از گران‌فروشی، عدم درج قیمت و کم فروشی می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی ۱۳۵ موضوع را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان اعلام کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی افزود: از اول فروردین تا ۲۵ آذر سال جاری هشت هزار و ۸۸۵ پرونده در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده که از این تعداد هشت هزار و ۶۷۸ پرونده مختومه شده است.

حسینی تاکید کرد: در این مدت بیشترین تخلفات صنفی به ترتیب مربوط به گرانفروشی با یک هزار و ۹۰۳ پرونده، عدم درج قیمت با یک هزار و ۶۷۵ پرونده و کم فروشی با ۴۸۲ پرونده بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۸۶۶ اکیپ گشت تعزیرات حکومتی در استان تشکیل شده است، گفت: این گشت‌ها یک هزار و ۳۴۰ مورد از واحدهای صنفی بازرسی انجام دادند که در نتیجه آن ۶۵۱ پرونده هم تشکیل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی با بیان اینکه ۱۷۶ تذکر هم به واحدهای صنفی استان داده شده است، افزود: در این بازه زمانی اعلام شده میزان وصلوی پرونده‌ها در تعزیرات حکومتی استان ۱۴۳ میلیارد و ۵۷ میلیون و ۷۲۵ هزار ریال بوده است.

بیش از ۶۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد، بیش از ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.