مهدی تاج روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: گزینه‌های دیگری هم برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان هستند که در صورت لزوم با آنان نیز مذاکره خواهد شد.

وی با بیان اینکه بعد از انصراف ویلموتس تنها یک بازی را از دست داده‌ایم، اضافه کرد: به زودی اقدام به انتخاب سرمربی تیم ملی خواهد شد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

رییس فدراسیون فوتبال به انصراف ویلموتس از سرمربیگری و بحث‌های مطرح شده در مورد انتشار مستنداتی در این رابطه اشاره کرد و افزود: اسنادی داریم که منتشر نمی‌کنیم چرا که غیر از قرارداد چیزی برای انتشار ملاک نیست.

تاج تاکید کرد: کاملا در جریان این قرارداد هستم و وزیر ورزش و جوانان نیز شاهد این قضیه است ضمن اینکه تمام نهادهای نظارتی از این قرارداد اطلاع دارند.

وی با بیان اینکه از نظر ما هیچ مشکلی وجود ندارد و قرارداد کاملا شفاف است، یادآور شد: فسخ قرارداد از طرف ویلموتس قبل از بازی با عراق صورت گرفته است و فدراسیون در این زمینه مقصر نیست.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: قرارداد وی از جمله قراردهای بسیار خوبی است که در آن قید شده که ۲ طرف زمانی غرامت می‌پردازند که قرارداد را فسخ کنند ضمن اینکه تا سه ماه برای این کار مهلت دارند.

تاج اضافه کرد: اگر ما ثابت کنیم که نباید فسخ قرارداد صورت می‌گرفت، ویلموتس باید غرامت این سه ماه را به فدراسیون بپردازد و اگر حق با وی باشد ما غرامت سه ماه را به وی پرداخت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در این قرارداد غرامت تعریف شده و ابهامی در آن وجود ندارد، تاکید کرد: عدد سه میلیون دلار که برخی منابع ذکر کردند، صحیح نیست چرا که خود قرارداد سالانه هم کمتر از این میزان است.

رییس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ویلموتس پیش از کار در تیم ملی ایران، یک میلیون و ۸۶۰ هزار دلار از سنگال دریافت کرده و فدراسیون کشورمان اندکی به این قرارداد افزوده است.

تاج یادآور شد: تیم ملی امید فوتبال کشورمان نیز از آمادگی بسیار خوبی برخوردار بوده و مشکلی از لحاظ تامین بازیکن از باشگاه‌ها وجود ندارد.

پرسپولیس و استقلال باید واگذار شوند

رییس فدراسیون فوتبال در بخشی از دیگر صحبت‌های خود اظهار داشت: ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال باید به بخش خصوصی واگذار شوند زیرا در این صورت شاهد بسیاری از گرفتاری‌های مالی از جمله مشکل استعفای استراماچونی نخواهیم بود.

تاج با بیان اینکه واگذاری این باشگاه‌ها باید عاقلانه و با خرد جمعی انجام شود، افزود: اگر این باشگاه‌ها از بخش دولتی به خصوصی واگذار شود، منابع مالی توسعه می‌باید ضمن اینکه نباید به هر کسی واگذار شود چرا که ممکن است بعد از مدتی رها شده و باز هم دچار مشکل شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه منابع مالی هیات فوتبال کردستان محدود است، یادآور شد: شرایط خاصی در کشور داریم که باید با این وضعیت کنار بیاییم.

رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه گسستگی در بین پیشکسوتان و مدیران هیات فوتبال استان باید رفع شود، گفت: طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال بعد از چهار سال، ۹۰ روز برای برگزاری مجمع انتخابات هیات فرصت وجود دارد که در صورت بیشتر شدن این زمان، سرپرست برای آن تعیین نمی‌شود.

تاج در پاسخ به سوالی مبنی بر مهندسی شدن انتخابات هیات فوتبال کردستان، آن را تکذیب کرد و افزود: بهترین داور، مربی و بازیکن برای شرکت در این مجمع انتخاب شده‌اند، پس این اتهامات صحیح نیست.

رییس فدراسیون فوتبال برای شرکت در مجمع انتخابات هیات فوتبال کردستان به سنندج سفر کرد و رضا رحمانی با کسب ۲۲ رای برای دومین دوره و چهار سال دیگر به عنوان رییس این هیات انتخاب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.