بهمن مرادنیا عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه پژوهش و فناوری اظهار داشت: امیدواریم با کمک پژوهشگران جوان بتوانیم کشور را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهیم.
وی با تقدیر از برنامه‌ریزی های مطلوبی که برای هفته پژوهش در استان در نظر گرفته شده است، افزود: باید کارهای تبلیغاتی مهمی برای این هفته پیش بینی شود چرا که هدف از برگزاری این هفته معرفی پژوهشگران به جامعه است.
استاندار کردستان از رسانه‌ها و صدا و سیما که همواره در صحنه هستند، خواست تا به برنامه‌های هفته پژوهش به عنوان یک وظیفه ملی نگاه کنند.
وی همچنین از روز دانشجو به عنوان روز انسجام ملی نام‌ برد و با تبریک این روز به دانشجویان استان گفت: دانشجویان قشر آگاه و هوشیار جامعه هستند که همواره در ع رصه های مختلف پیشرو بوده ‌اند.
مرادنیا خطاب به مسئولان تاکید کرد: نباید نگران سوالات و مباحث دانشجویان باشیم بلکه باید پاسخگوی افکار آنها باشیم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی  کردستان هم گفت: یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی باید صرف کارهای پژوهشی شود.
بهرام نصراللهی زاده افزود: بر اساس فراخوانی که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صادر شده محققین در ۱۷ محور می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند و در صورت تصویب، منابع اعتباری آنان تامین و قراردادهایی برای اجرا با دستگاه‌های اجرایی منعقد کنند.
وی بر لزوم برگزاری هر چه بهتر برنامه های هفته پژوهش تاکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این نشست اظهار داشت: یکی از کارهای پژوهشی که در آموزش و پرورش استان انجام می‌شود طرح اقدام‌پژوهشی فرهنگیان است که یک هزار و ۱۰۰ نفر از فرهنگیان در این حوزه فعالیت دارند و ۱۰۰ نفر به عنوان پژوهشگر برگزیده در هفته پژوهش تجلیل خواهند شد.
رشید قربانی با بیان اینکه ۱۵ پژوهش سرای دانش آموزی در استان فعالیت دارد، افزود: همزمان با هفته پژوهش از ۱۵۰ دانش آموز موفق در کارهای پژوهشی تجلیل می شود زنگ پژوهش نیز ۱۶ آذر در مدارس استان به صدا در می‌آید.  
برگزاری نشست آسیب شناسی مسائل حاشیه نشینی در سنندج با تاکید بر ناحیه منفصل شهری نایسر، پنل تخصصی سلامت آب شرب سنندج، پنل تخصصی شهر خلاق موسیقی، برگزاری استارتاپ صنایع پوشاک منطقه غرب کشور، سمینار ارتباط بین تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و دولتی، سمینار تخصصی دولت کارآفرین برای مدیران اجرایی و چندین تور پژوهشی و نشست تخصصی  از جمله برنامه‌های هفته پژوهش در استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.