به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حمید اسکندری اظهار داشت: وضعیت گردشگری پایدار استان با توجه به تقویت زیر ساخت ها در این زمینه ۲۳ درصد رشد داشته است.

 وی گفت: هم اکنون در استان کردستان سه هزار و ۵۱۱ تخت در قالب ۳۲ هتل، ۲۴ مهمانپذیر، ۸۵ خانه مسافر و ۱۶ اقامتگاه بوم‌گردی آماده پذیرش مسافران است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان افزود: اقامت‌های بوم‌گردی در سطح استان رشد چشمگیری داشتە است و پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال جاری در سطح استان ٤۰ اقامت بوم‌گردی داشتە باشیم.

اسکندری اعلام کرد: از لحاظ رعایت استانداردهای در نظر گرفته شده برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی رتبه سوم کشور را کسب کرده ایم.

وی با اشاره به این که گردشگری، محور توسعه کردستان است تصریح کرد: در زمینە گردشگری ۶۱۱ نفر مشغول بە کار هستند کە در زمینەهای مختلف آموزش دیدە‌اند تا با ارائە خدمات لازم بە گردشگران بتوانیم موجب جلب رضایت گردشگران شویم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کردستان در ادامه از پرداخت ۲۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر داد و گفت: از مجموع ۲۵۰ موافقت اصولی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری، شاهد صدور مجوز برای ۵۰ طرح بوده‌ایم که از این لحاظ کردستان رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

اسکندری خاطرنشان کرد: تبلیغات لازم در بحث گردشگری و کتاب راهنمای گردشگری کردستان کە در سال ۹٦ از آن رونمایی شد سهم عظیمی در جذب گردشگرهای داخل و خارج از کشور بە این استان دارد.

وی با اشاره به بیان کرد: کردستان در سال ۲۰۲۱ میلادی میزبان کنفرانس جهانی گردشگری طبیعی خواهد بود و امیدواریم این کنفرانس به نحو احسن برگزار شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1301761
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.