توانا میرزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این مقد ار کالای اساسی،  ۴۳ تُن شکر با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۳۵ هزار ریال در بین خانوارهای روستایی توزیع شد و ۱۰ تُن نیز در بازار به قیمت مصوب هر کیلوگرم ۴۵ هزار ریال توزیع شد.

وی افزود: ۱۰ تُن برنج یارانه ای از نوع هندی با قیمت مصوب هر کیسه ۱۰ کیلویی ۶۷۰ هزار ریال و بیش از ۳۰ تُن برنج از نوع تایلندی به قیمت مصوب هر کیلوگرم ۴۵ هزار ریال نیز در شهرستان سروآباد توزیع گردید.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت سروآباد یادآور شد: ۳۰ تُن قند یارانه ای نیز به قیمت مصوب هر بسته پنج کیلوگرمی ۲۹۰ هزار ریال در بین ساکنان روستاهای شهرستان و همچنین واحدهای صنفی مورد نظر ستاد تنظیم بازار توزیع شد.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از پنج هزار قلم لوزام التحریر شامل دفتر، قلم و پاک کن با هدف کمک به دانش آموزان نیازمند در ابتدای سال تحصیلی جدید در مدارس شهرستان سروآباد توزیع شده است.

میرزایی با اشاره به سکونت بیش از ۸۰ درصدی جمعیت سروآباد در روستاها گفت: توزیع اقلام اساسی در شهرستان با اولویت توزیع بین روستاهای تابعه انجام شد و با برنامه ریزی های صورت گرفته این کار شامل تمام روستاها با کمک و همراهی سازمان تعاون روستایی و بخشداری‌ها و در شهر از طریق ۲ فروشگاه تعاونی فرهنگیان و اترک انجام شد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت سروآباد افزود: توزیع اقلام اساسی به منظور تنظیم بازار، ایجاد تعادل در قیمت ها و کمک به خانوارهای کم درآمد توسط ادارات صنعت، معدن و تجارت و تعاون روستایی انجام می‌شود.

توزیع اقلام به نرخ دولتی یکی از برنامه‌های مهم دولت برای کنترل قیمت کالاهای اساسی است که هم اکنون بیش از ۲۵ کالا در کشور شامل این برنامه است.  

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.