به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، شهرام میرزایی در آئین افتتاح این جشنواره اظهار داشت: فراخوان سی‌امین جشنواره تئاتر کردستان در اردیبهشت ماه امسال اعلام شد و بر این اساس ۲۱ نمایش از شهرستانهای سنندج، بیجار، قروه، مریوان، سقز و کامیاران متقاضی حضور در این جشنواره شدند.

دبیر سی‌امین جشنواره تئاتر استان کردستان با اشاره به بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره، افزود: بازبینی نمایش ها از هشت آبان ماه به صورت زنده در شهرستانهای مختلف استان انجام شد که نهایتا ۸ گروه منتخب جواز شرکت در بخش پایانی این جشنواره را کسب کردند.

میرزایی کشف و شناسایی استعدادهای موثر در پیشرفت تئاتر استان، حمایت از گروههای نمایشی جهت تولید آثار ارزشمند و اجرای عمومی در سطح استان و تعامل و همفکری هنرمندان جوان و پیشکسوت را از جمله اهداف این دوره از جشنواره تئاتر استانی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه صلاح محمدی، نعمت ایزدی و کورش احمدی هیئت بازبین این دوره از جشنواره بودند، اضافه کرد: خسرو شهراز، پرویز فاضل‌نژاد و صابر نیک بخت نیز کار داوری مرحله نهایی سی‌امین دوره جشنواره تئاتر استان کردستان را عهده دار هستند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره تئاتر کوردی سقز، جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و جشنواره تئاتر استانی در حوزه هنرهای نمایشی در استان برگزار می شود، بیان کرد: این مهم بیانگر ارزش قائل شدن برای این هنر و پتانسیل‌های موجود در این منطقه است.

فاتح بادپروا، با اشاره به اولویت های انجمن هنرهای نمایشی استان تصریح کرد: آموزش رکن نخست، اجرای عمومی رکن دوم و بعد برگزاری جشنواره در رکن سوم برنامه‌های انجمن هنرهای نمایشی استان است.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی تئاتر مبتدی و پیشرفته در تمام شهرستان‌های استان  بعد از برگزاری جشنواره تئاتر کردی خبر داد و افزود: در این شرایط اقتصادی چندین پلاتو در استان در حال ساخت است که کار بسیار ارزشمندی است.

بادپروا با اشاره به اینکه هنرمندان باید خود را قبول داشته باشند و موفقیت همدیگر را مایه افتخار خود بدانند، افزود: امید که شاهد برگزاری جشنواره‌های موفق و پشتکار هنرمندان جوان در استان باشیم

استاد دانشگاه رشته موسیقی نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از انتخاب شهر سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی اعلام کرد: اولین هنرمندانی که می‌توانند از این فرصت استفاده کنند بعد از هنرمندان عرصه موسیقی، هنرمندان حوزه تئاتر هستند.

مهدی احمدی با بیان اینکه انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی فرصت عظیمی است که باید نهایت بهره‌برداری را از آن بگیریم، اضافه کرد: این انتخاب مثل این می‌ماند که سنندج میزبان یک رویداد بزرگ باشد پس تمام شهرهای اطراف هم می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

احمدی گفت: با توجه به اینکه ظرفیت، استعداد و زیرساخت از لحاظ نیروی انسانی در حوزه تئاتر فراهم است امیدواریم فعالان این عرصه به تئاتر موزیکال و اپرا هم وارد شوند.

رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر کردستان و همچنین اجرای تئاتر رخ در رخ از برنامه‌های افتتاحیه جشنواره بود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1296958
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.