انور اسماعیلی روز دوشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح پوشش بیمه اجباری از سوم آبان و همزمان با هفته بیمه سلامت در استان نیز آغاز شده و از قِبل آن افرادی که فاقد دفترچه بیمه پایه (تامین اجتماعی و نیروهای مسلح) باشند شناسایی شده و بیمه اجباری می‌شوند.

وی با بیان اینکه براساس آمارهای‌موجود حدود ۱۵۰ هزار نفر از مردم استان زیرپوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند، افزود: در این مدت ۸۶ نفر از این افراد در استان با مراجعه به دفاتر پیشخوان و مراکز بیمه در استان و پس از ارزیابی وسع زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: در این طرح افراد دهک‌های یک تا سه رایگان، افراد دهک چهارم با پرداخت ۵۰ درصد از حق بیمه و سایر افراد جامعه که از توانایی مالی لازم برخوردار هستند خودشان داوطلبانه حق بیمه را پرداخت می‌کند.

وی اظهار داشت: براساس قانون در زمینه زیرپوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه یک اجبار وجود دارد و خود افراد باید به مراکز بیمه مراجعه کرده و ظرف مدت ۶ ماه فرصت دارند زیرپوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

طرح پوشش اجباری بیمه سلامت از سوم آبان همزمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز آغاز شده و در این طرح تمام افراد فاقد هر نوع بیمه، زیرپوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

در استان کردستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.