بهنام میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از افزایش قیمت بنزین در بامداد جمعه ۲۴ آبان، در این شهرستان کمترین افزایش قیمت کالاها و خدمات را داشته‌ایم و با تشدید گشت‌های پایش، بازرسی و کنترل بازار، از هر گونه اعمال نرخ جدید کالا و خدمات از سوی واحدهای صنفی جلوگیری کردیم.

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر بیشترین گزاراشات مردمی با سامانه ۱۲۴ افزایش کرایه تاکسی است، افزود: البته شکایات مردمی مربوط به مسافربرهای شخصی است چون در ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری افزایش نرخ نداشته‌ایم.

میرزایی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور فرماندار و سایر مسوولان محلی تاکید کرد: پایش و رصد بازار شهرستان را با دقت انجام می‌دهیم البته باید گشت‌های مشترک با تعاونی تاکسیرانی را برای نظارت بر نرخ ها افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه فقط قیمت سه قلم کالا (گوجه فرنگی، خیار و کاهو) نسبت به گذشته افزایش داشته است، یادآور شد: این افزایش قیمت به اتمام فصل برداشت این محصولات در زمین‌های کشاورزی بر می‌گردد و ربطی به افزایش قیمت بنزین ندارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز اضافه کرد: هیچ گونه افزایش قیمت کالاهای اساسی از سوی مردم این شهرستان تاکنون گزارش نشده و سامانه تلفنی ۱۲۴ به صورت تمام وقت در دسترس عموم است تا موارد تخلف و گرانفروشی اصناف و واحدهای خدماتی را گزارش دهند و مطمئن باشند در اسرع وقت با واحد متخلف برخورد خواهیم کرد.

میرزایی گفت: ‌در جلسه ستاد بازار مواردی همچون تامین سوخت جایگزین ناوگان حمل و نقل درون شهری، برخورد قاطع با گرانفروشی و احتکار، فرایند تحویل آرد به واحدهای صنفی پخت نان و تامین سوخت آنها، اطلاع رسانی در خصوص نحوه برخورد با اخلالگران اقتصادی، اتخاذ تدابیر لازم در خصوص تامین سوخت گاز مایع خودروها و کنترل بازار توسط دستگاه‌های نظارتی مطرح و مورد تاکید فرماندار قرار گرفت.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.