در پی افزایش قیمت بنزین از بامداد جمعه، 24 آبان، اعتراضاتی در برخی نقاط کشور شکل گرفت و در این میان برخی از اعتراضات مدنی مردم سوء استفاده کرده و به اموال عمومی و زیرساخت‌های شهری آسیب زدند.

تخریب اموال عمومی در شهرستان پرند

طبق گفته شهردار اصفهان، خسارت به اموال عمومی و ناوگان حمل و نقل شهری و برخی اداره‌ها و بانک ها وارد شده به طوری که تنها در روز شنبه 27 اتوبوس به آتش کشیده شد. به مترو اصفهان نیز خسارتی وارد شد و منجر به تعطیلی آن شد.

در شهر بهارستان اصفهان نیز تجمعات اعتراضی شکل گرفت و در این میان اغتشاش گران صف خود را از اعتراض گران جدا کرده و به تعدادی شعب بانک آسیب زدند.

 

همچنین اغتشاش گران در شیراز، زندگی روزمره شهروندان در این شهر را مختل کردند.

 اکثر جایگاه های بنزین خصوصا جایگاه های متعلق به بخش خصوصی در ساعاتی از روز  با حضور ماموران انتظامی باز شده و به عرضه بنزین پرداخته‌اند. همین موضوع سبب ایجاد تقاضای زیاد مقابل جایگاه های بنزین شده است.

افزایش تقاضا برای نان، مواجهه مردم با مشکل تردد در برخی نقاط،  اختلال در فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس و مترو، دریافت کرایه های بالا توسط برخی خودروهایی که اقدام به جابه جایی مسافر می‌کنند و مسدود بودن برخی مسیرهای اصلی معابر عمومی در ساعات بعدازظهر، مردم را دچار مشکل کرده است.

اغتشاشگران با حمله به خودروها و کسانی‌که به اقدامات خرابکارانه اعتراض دارند، تردد در معابر را با مشکل مواجه کرده و جان مردم را به مخاطره افکنده اند؛. نبود وسیله نقلیه به میزان کافی موجب افزایش هزینه حمل و نقل در شیراز شده است و کاربران تاکسی های اینترنتی نیز امکان دریافت خدمات از این سرویس ها را ندارند.

همچنین شب گذشته ساختمان اورژانس صدرا و یک دستگاه خودروی آمبولانس اهدایی خیرین به این مرکز آسیب دیده است.

اخلالگران علاوه بر شعب بانکها، به ایستگاه‌های مترو، ایستگاه های اتوبوس، تیرهای چراغ روشنایی معابر، باغچه ها و تابلوهای تبلیغاتی و ساختمان برخی از اداره ها نظیر جهاددانشگاهی، اداره آب و ... آسیب هایی را وارد کرده اند.

در لرستان نیز  دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان لرستان خبر داده، ۴۴ شعب بانک در ناآرامی‌های چند روز گذشته در سطح شهرستان خرم‌آباد دچار خسارت شدند.

بیژن بیرانوند مقدم گفت:در نا آرامی‌ روزهای گذشته در خرم‌آباد ۶۴ خودپرداز بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند. همچنین هفت شعبه در شهرستان خرم‌آباد بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت دیدند. خوشبختانه در سایر شهرستان‌های استان گزارشی مبنی بر خسارت اعلام نشده است.

به گزارش جماران، شهر کرج وضعیت پایدار و آرامی دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.