به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، خالد وکیلی‌تجره  اظهار داشت: دفتر نمایندگی کانون هموفیلی ایران در استان کردستان از سال ۷۶ فعایت خود را شروع کردە است، اما با توجە بە اینکە دفتر از محل اعتبارات مردمی ادارە می‌شود و بە بیماران ارائە خدمات می‌نماید، بارها به دلیل مشکلات مالی تعطیل شدە و پس از چندین ماە و حتی گاها یکسال فعالیتش را از سر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: کانون هموفیلی کردستان در سال ۹۰ رسما شروع بە فعالیت کردە و از آن تاریخ به صورت مستمر بە بیماران ارائه خدمات می‌کند.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره کانون حمایت از بیماران هموفیلی کردستان گفت: در حال حاضر ۱۴۳  بیمار هموفیلی زیرپوشش حمایت این کانون در استان قرار دارند که ۱۰۷ نفر از این تعداد را مردان و ۳۶ نفر را زنان در رده‌های سنی مختلف به خود اختصاص داده‌اند.

وکیلی تجره بیان کرد: ارائه خدمات دارویی، ارائه توانبخشی به بیماران، پرداخت هزینه رفت و آمد به تهران برای رفتن به درمانگاه جامع هموفیلی ایران، کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان کم بضاعت و پیشگیری از تولد بیمار جدید از جمله اهداف این موسسه است.

وی افزود: پرداخت هزینه اقدامات پیشگیرانه، اهدای وام قرض‌الحسنه به بیماران، مستمری ماهیانه به خانم‌های بیمار، باز کردن حساب مسکن برای کودکان زیر ۱۰ سال و مددکاری بیماران از دیگر اقدامات این کانون حمایتی است.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره کانون حمایت از بیماران هموفیلی استان کردستان یادآور شد: در این کانون بیماران تحت مراقبت‌های پزشکی متخصص خون و انکولوژی و فوق تخصص کودکان قرار دارند و از خدمات پزشکی بهره‌مند می‌شوند.

وکیلی تجره کمبود دارو را یکی  از مشکلات این انجمن عنوان و تصریح کرد: با قول مساعد رئیس دانشگاە علوم پزشکی کردستان مبنی بر افزایش سهمیە دارویی بیماران امید است به زودی وضعیت دسترسی بیماران بە فاکتورهای انعقاد خونی بهتر شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1289485
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.