جلال الدین سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهمترین اولویت فعالیت بانک مسکن، تامین مالی بخش مسکن به ویژه احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد است که در این راستا ۲ هزار و ۸۰۰ کردستانی صاحب خانه شده‌اند.

وی با بیان اینکه  ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی به چهار هزار و ۱۵۶ متقاضی این بانک در بخش مسکن است، افزود: در سال جاری، ۹۵ درصد تسهیلات پرونده‌های حوادث غیر مترقبه از سوی این بانک پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان اضافه کرد: این میزان تسهیلات به احداث ۶۲ واحد شهری، ۱۷۲ واحد روستایی و ۴۲۹ واحد تعمیراتی آسیب دیده بر اثر سیل یا زلزله و ۱۴۹ فقره تسهیلات نیز برای رفع احتیاجات ضروری در راستای کمک به معیشت مناطق آسیب دیده استان پرداخت شده است.

سلیمی یادآور شد: امسال این بانک در راستای کمک به اشتغال و رونق تولید تعداد ۶۷ فقره قرارداد تسهیلاتی معادل ۱۵ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال و تعداد ۴۳۸ فقره تسهیلات ازدواج معادل ۱۳۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه نیز پرداخت کرده است.

وی کل تسهیلات پرداختی بانک مسکن در استان کردستان را ۱۹ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

بانک مسکن در استان کردستان دارای ۲۲ شعبه است که ۱۰ مورد از این شعب در شهر سنندج و ۱۲ شعبه نیز در سایر شهرستان ها به مردم استان کردستان خدمات رسانی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.