مسعود انصاریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:برای شروع عملیات بازسازی منازل آسیب دیده ناشی از زلزله ۵.۷ریشتری ۱۷تیر ۱۳۹۸ حدود ۹۶۰میلیارد ریال اعتبار به تصویب رسیده که امید است با تخصیص و ابلاغ هرچه زودتر آن بازسازی منازل آسیب دیده وارد مرحله جدی بازسازی شود.
وی با اشاره به اینکه هشت هزار واحد تعمیری و یک هزار ۵۰۰واحد احداثی ناشی از زلزله مسجدسلیمان باید بازسازی شوند گفت:ارزیابی واحدهای خسارت دیده این شهرستان توسط کارشناسان ارزیاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان به صورت محله به محله ادامه دارد و هنوز به پایان نرسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان افزود: احتمال دارد با ادامه ارزیابی خسارت های منازل آسیب دیده ، به تبع آن حجم خسارات وارده ناشی از زلزله مسجدسلیمان افزایش یابد.
وی گفت: به محض ابلاغ اعتبارات ، مالکان واحدهای مسکونی آسیب دیده پس از تشکیل پرونده و ثبت در سامانه بنیاد مسکن ، به بانک ها معرفی می شوند.
انصاریان افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت ، برای هر واحد احداثی ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و ۱۲۰میلیون ریال وام بدون عوض پرداخت می شود؛ این رقم برای واحدهای تعمیری  ۱۵۰میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و ۵۰میلیون ریال وام بدون عوض است.
وی با بیان اینکه قطعه ای زمینی برای جا به جایی مناطق آسیب دیده و خطرخیز شهر مسجدسلیمان تعریف و جانمایی شده است ادامه داد: بخش مهمی از واحدهای آسیب در محل جدید ساخته خواهند شد تا در آینده خطری متوجه آنان نشود.
بر اساس این گزارش، در جریان زلزله ۵.۷ ریشتری ۱۷ تیر شهرستان مسجدسلیمان به هزاران واحد مسکونی خسارت وارد شد.
هفتم شهریور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه از مناطق زلزله زده مسجدسلیمان دیدن کرد و قول داد به زودی ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب تخصیص و ابلاغ می شود.
در این سفر مقرر شد وزارت نفت برای مشارکت در بازسازی مسجدسلیمان ۵۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت و به آسیب دیدگان ناشی از زلزله اخیر پرداخت کند.
مسجدسلیمان در ۱۲۰ کیلومتری شمال اهواز واقع شده است و یکی ازمناطق نفتخیز خوزستان است.
نخستین چاه نفتی خاورمیانه در مسجد سلیمان به بهره برداری رسید.هم‌اکنون روزانه ۱۴۰هزار بشکه نفت خام از چاه های این منطقه استخراج می شود.
۶۰۶۵ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.