حجت الاسلام محمد کاروند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین تعداد وقف‌های ثبت شده در سال جاری مربوط به خیران و واقفان شهرستان بانه است که ۲ مورد آن همزمان با دهه وقف به ثبت رسید.

وی افزود: وقف یک باب مغازه ۲۲ متری به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال توسط واقف خیراندیش احمد شمامی با نیت تامین هزینه‌های روزانه مسجد روستای بوالحسن از جمله وقف‌های شهرستان بانه است که در چند روز اخیر و همزمان با دهه وقف به موقوفات استان اضافه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: همچنین در این دهه واقف خیراندیش‌ عُمر خدری یک باب ساختمان مسکونی عرصه و اعیان ۱۰۰ متری به ارزش یک میلیارد ریال را با نیت استفاده به   عنوان خانه عالم روستای کیوله وقف کرده است.

وی با بیان اینکه نیات واقفان در وقف‌های جدید همانند گذشته بیشتر وقف بر مساجد، فعالیت‌های قرآنی، احداث خانه عالم و کمک به افراد نیازمند است، از واقفان خواست، نیات خود را به سمت مسائل مورد نیاز روز جامعه از جمله کمک به بیماران خاص، کمک به ازدواج جوانان و سایر موضوعات سوق داده و باقیات و صالحات خود را دو چندان کنند.

استان کردستان دارای ۲ هزار و ۱۹۵ موقوفه با ۱۵ هزار و ۱۹۸ رقبه متصرفی، سه هزار و ۷۸ رقبه غیرمتصرفی و ۱۱۵ رقبه اشتراک و تولیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.