حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از وقف های جدید مشارکتی بوده و شامل یک ساختمان 2 طبقه به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال است که توسط واقفین خیراندیش محمد عزیز خوش اقبال و عاریفه حسینی وقف شده است.
وی با بیان اینکه در این وقف مشارکتی هر کدام از واقفان 63 مترمربع سهم داشته اند، ادامه داد: این ساختمان به نیت امورات مسجد فاروق اعظم شهرستان مریوان وقف شده است.
مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار کرد: وقف جدید دیگر نیز شامل 500 متر مربع زمین به ارزش 2 میلیارد ریال است که توسط واقف خیراندیش حاج عمر مسرور با نیت احداث مسجد در شهرستان مریوان ثبت شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه بیشتر وقف های استان با نیت مساجد بوده است، افزود: اکثر موقوفات استان در گذشته بر اساس اعتقادات مردم وقف بر مساجد بوده و اکنون باید تلاش کنیم وقف های جدید به سمت نیازهای روز جامعه سوق داده شود.
حجت الاسلام نوروزی ابراز امیدواری کرد، واقفان خیراندیش نیات خود را به سمت مسائل مورد نیاز دیگر از جمله کمک به بیماران خاص، کمک به ازدواج جوانان و سایر موضعات روز سوق دهند و باقیات و صالحات خود را دو چندان کنند.
هم اکنون در استان کردستان 19 هزار و 870 موقوفه با 16 هزار و 944 رقبه وجود دارد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده:امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.