آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل و کارکنان اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار داشت: وقف یکی از کارهای ماندگار برای انسان در دنیا و آخرت است که علاوه برخود فرد، دیگران نیز از برکات آن منتفع می‌شوند.
وی با تاکید بر صیانت و حفاظت از وقف توسط متولیان امر، افزود: نیت واقف عموما فی سبیل الله است و متولیان باید علاوه بر صیانت ازوقف و نیت واقف از آن در مسیری که بیشترین کارایی را برای جامعه داشته و در جهت پیشرفت و توسعه باشد، استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: سنت حسنه وقف در طول تاریخ در زمینه های مختلف از جمله ترویج دین و گسترش علم بسیار تاثیرگذار بوده و بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه از قِبل آن حل و فصل شده بنابراین تلاش برای زنده نگه داشتن و ترویج بیشتر آن در جامعه باید مورد توجه جدی باشد.

وی تاکید کرد: یکی از کارهایی که امروزه باید در جهت ماندگاری بیشتر وقف انجام شود رعایت مصلحت وقف و عقلایی کار کردن در زمینه بهره برداری از آن است و در این زمینه باید با کسانی که تخصص دارند، مشورت کرد.
آیت الله حسینی شاهرودی همچنین بر معرفی واقفان و جلوه های زیبا و آثار وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: فضای مجازی و رسانه‌ها بویژه رسانه ملی ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج این سنت حسنه  به شمار می‌رود و باید از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده کرد.

اطعام بیش از ۱۰۰ هزار زائر در موکب اهل سنت کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز در این دیدار اظهار داشت: اوقاف استان از محل نیت واقفان سه موکب شامل موکب امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در مرز خسروی، اجرای نیت موقوفات اهل سنت در سنندج و حضرت سید الشهدا(ع) در بیجار را برای خدمات دهی به زائران راه اندازی کرد.

حجت الاسلام کاروند افزود: با توجه به قرار گرفتن موکب اهل سنت در محل تردد زائران شمال غربی کشور به سمت کربلا، زائران استقبال بی‌سابقه‌ای از این موکب داشتند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این موکب اطعام شدند.

وی با بیان اینکه در ماه محرم از محل نیت واقفان به ۱۵۰ هیات مذهبی نیز کمک شد، گفت: در این ماه همچنین اطعام دهی در مناطق حاشیه و نواحی منفصل شهری، توزیع سبد کالایی و برپایی مجالس روضه خوانی در مساجد اهل سنت طبق نیت واقفان انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان توزیع یک هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نقاط مختلف استان و توزیع یک هزار سبد غذایی را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد و اظهار داشت: طبق برنامه ریزیهای انجام شده از این پس در مناسبت‌های مختلف بجای هزینه‌های تبلیغی خدمات عینی برای مردم انجام خواهد شد.

استان کردستان دارای ۲ هزار و ۱۹۶۵ موقوفه با ۱۵ هزار و ۱۹۸ رقبه متصرفی، سه هزار و ۷۸ رقبه غیرمتصرفی و ۱۱۵ رقبه اشتراک و تولیت است.

از چهارم تا سیزدهم آبان با عنوان هفته وقف نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.