ماموستا فایق رستمی روز یکشنبه در همایش نقش استکبار در حمایت از جریان هی افراطی و تکفیری و راه‌های مقابله با آن در سازمان تبلیغات اسلامی کردستان، اظهار داشت: دست نامحرم به ممالک اسلامی آمده است و می‌خواهد با تفرقه و جدایی به ویرانی های زیربنایی دامن بزند و با هتک حرمت مسلمانان، از آنان سودجویی کند.

وی بازگشت به قرآن را نقطه مشترک همه مسلمانان برای مقابله با کفر دانست و افزود: هر جا که با بصیرت و آگاهی از قرآن بهره گرفته و نقشه‌های تاریخی دشمنی استکبار با اسلام را مطالعه کنیم راه را گم نخواهیم کرد.

ماموستا رستمی افزود: باید مسلمانان جهان به خود بیایند و علیه تفرقه متحد شده و به ارزش‌های انسانی دین اسلام برگردند که بنای آن بر شفقت و مهربانی و دفاع از حقوق همه انسان‌ها و حتی حیوانات قرار دارد.

وی اسلام را دین صلح و دوستی و مخالف خشونت و افراطی گری دانست و افزود: زمان شناسی و استقامت ۲ راهبردی است باید در مقابل دشمنان به کار بگیریم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم کردستان به عنوان جزء جدایی ناپذیر ایران اسلامی هیچگاه به آمریکا و جنایتکاران غرب اعتماد نمی‌کنند، افزود: کردستان زخم دیده هشت سال دفاع مقدس است که دشمن بر آنان تحمیل کرد.

کردستان با همه وجود مدافع انقلاب اسلامی

امام جمعه موقت سنندج هم در این همایش با بیان اینکه دشمن با تبلیغ سوء خود به دنبال مسموم کردن جهان اسلام است، اظهار داشت: نظام اسلامی، هدف اصلی دشمنان است و بهترین راهکار برای مقابله با برنامه های دشمن، قناعت از سوی مردم و رفع فقر و تبعیض از سوی مسئولین به ویژه در استانهایی مانند کردستان است.

ماموستا سید احسن حسینی افزود: تبلیغ برخی تفکرات سوء در استنهایی مانند کردستان بیشتر به چشم می خورد که نباید اجازه داد بیکاری  و مشکلات معیشتی بستری برای پیوستن مردم به این تفکرات شود.

وی مردم کردستان را مردمی انقلابی و شهید پرور معرفی کرد که کوه به کوه و نقطه به نقطه آن از خون شهدای پیشمرگ رنگین است و افزود: مردم با همه مشکلات با کسانی که بخوهند نظام را تضعیف کنند، مقابله خواهند کرد.

امام جمعه موقت سنندج به شبهه برخی جوانان کردستانی در زمینه بیکاری و تبعیض اشاره و اظهار داشت: سال به سال به جمع بیکاران تحصیلکرده افزوده و بر اساس آمارها به تعداد مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی اضافه می شود.

ماموستا حسینی گفت: نباید اجازه بدیهم با تبلیغ سوء بستر برای جذب جوانان به جریان های تکفیری و انحرافی فراهم شود.

فریب افکار عمومی، تهاجم نظامی، حمایت از صهیونیست، استفاده ابزرای از دولتهای منطقه، القاء بدبینی نسبت به ایران، ترور شخصیت‌های موثر جهان اسلام و نفوذ در ارکان دولتهای مسلمان از جمله ترفندهای دشمنان بود که امام جمعه موقت سنندج به آن اشاره کرد.

وی راهکارهای مقابله با این ترفندها را هم ایجاد مراکز پژوهشی برای تبیین افکار انحرافی، ایجاد گروههایی برای سرکشی به خانواده افراد فریب خورده و فراهم کردن زمینه بازگشت آنان و عمل به نقش اجتماعی ویژه مراکز دینی و دانشگاهی، توجه بیشتر به توانمندی های جوانان و ایجاد فرصت های برابر برای کار گروهی و افزایش آگاهی اجتماعی و بازنگری در کتب درسی مدارس و دانشگاهها برشمرد.

لزوم تشکیل اتاق فکر جهان اسلام برای مقابله با جریانهای تکفیری

امام جمعه اهل سنت قروه هم در این همایش با اشاره به تعدی به کشورهای اسلامی به نام دین، اظهار داشت: این تجاوز زیر چهره اسلام آمریکایی صورت گرفته که مصیبت بزرگی برای جهان اسلام است و موجب اسلام هراسی در دنیا می شود.

ماموستا ملاهاشم نوری افزود: جریان تکفیری در پوشش القاعده، داعش، بوکوحرام، وهابیت و سلفی گری اسلحه آمریکایی و اسراییلی در دست دارد و در طول تاریخ خود هیچ مقابله ای برای جهان استکبار نداشته اند و تنها از مسلمانان کشتار کرده اند.

وی وحدت اسلامی را مهمترین راه مقابله با این جریان برشمرد و گفت: باید اتاق فکر جهان اسلام تشکیل و زیر نظر رهبری واحد جهان اسلام اداره شود.

ماموستا نوری مصادره برخی واژگان اسلامی به نفع جریان تکفیری را مذموم دانست و افزود:  باید با کار فرهنگی قوی و تاثیرگذار، این خوارج را از دایره اسلام خارج کنیم.

در این همایش از ۲کتاب که توسط دبیرخانه مقابله با جریان های افراطی و تکفیری تدوین و تالیف شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.