شهید ابراهیمی با اسم مستعار رسول، فرزند مصطفی و مریم، دوم اردیبهشت ۱۳۴۸ در شهر ایوانکی از توابع شهرستان گرمسار در خانواده‌ای مومن و متدین پا به عرصه حیان نهاد.

این شهید والامقام، تحصیلات خود را تا مقطع سوم متوسطه ادامه داد و در کنار تحصیل، در کار کشاورزی نیز به پدرش کمک می‌کرد.

شهید ابراهیمی با وجود سن و سال کم خود از درک بالایی برخوردار بود و همواره سعی در تشویق همکلاسی‌های خود برای خواندن نماز اول وقت، احترام و کمک به بزرگترها داشت.

این شهید بزرگوار در حالیکه محصل بود و بیشتر از ۱۷ سال سن نداشت با سماجت فراوان از پدر و مادر خود رضایت گرفت و بعد از شرکت در دوره آموزشی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.

این شهید جلیل القدر اولین بار به عنوان بسیجی از طرف سپاه گرمسار تیپ ۱۲ گردان امام سجاد(ع) وارد میدان نبرد حق علیه باطل شد.

شهید ابراهیمی، پس از چهار ماه و ۱۸ روز نقش آفرینی در دفاع از خاک وطن سرانجام در بیست و دوم دی ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه، در عملیات کربلای پنج، بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

این شهید بزرگوار در بخشی از وصیت‌نامه خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم آورده است: دشمنان دین را بکشید تا فتنه از میان برود و دین جایگزین شود.

وی در بخشی دیگر از وصیت نامه خود گفته است: رفتن به جبهه ها واجب کفایی است و در این برهه از زمان جهاد از همه فروعات بالاتر است و برحسب وظیفه و اطاعت از فرماندهی کل قوا و پیروی از ولایت فقیه و انجام تکلیف الهی رفتن جبهه یک واجب برای دفاع  از اسلام و قرآن است.

پیکر مطهر  شهید ابراهیمی، در گلزار شهدای زادگاهش در ایوانکی به خاک سپرده شده است.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.