آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز یکشنبه در همایش نقش استکبار در حمایت از جریان های افراطی و تکفیری و راه‌های مقابله با آن اظهار داشت: همان گونه که در آیات قرآن و روایات اسلامی و شواهد تاریخی صدر اسلام و تاریخ معاصر داریم نقشی که وحدت در تقویت امنیت اسلامی دارد، انکارناپذیر است که خداوند به عنوان نعمتی برای جهان اسلام قرار داده است.

وی تاکید کرد: اگر تفرقه به وجود بیاید،  دشمنان بر جهان اسلام مسلط می‌شوند و عظمت آن را از بین می‌برند پس لازم است همگان مقابل توطئه و تهدیدات دشمنان هوشیار بوده و اجازه ندهیم این نقشه ها علیه امت اسلامی اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان یکی از برکات انقلاب اسلامی را توجه ویژه به وحدت جهان اسلام برشمرد و افزود:امام راحل تاکید بسیاری بر حفظ وحدت اسلامی داشت و ساختارهای بسیاری هم برای آن ایجاد کرد و مقام معظم رهبری هم به آن عمل می‌کند که تشکیل مجمع تقریب جهانی از جمله این اقدامات ارزشمند است.

وی تلاش ایران برای تقویت وحدت اسلامی را که منجر به شکل گیری مقاومت اسلامی در دنیا شد را ستود و اضافه کرد: انقلاب اسلامی هم اتحاد امت اسلامی را تا حد زیادی پیش برده و هم کشورها و قدرت های اسلامی و حتی غیر اسلامی را ناچار به حرکت و همصدایی با جمهوری اسلامی کرده تا در مقابل دشمن بایستند.

 آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: دشمن همه مکرو حیله خود را به کار بست تا نگذارد وحدت اسلامی تقویت شود و در این راه از شیوه های مختلفی از جمله تکه تکه کردن ممالک اسلامی استفاده و بر ملی گرایی و قوم گرایی برای رسیدن به هدف خود دامن زد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به ترفندهای دشمن برای همراه کردن برخی حکام کشورهای اسلامی از جمله عربستان با خود، افزود: آل سعود اصالتی یهودی دارد که استکبار از ابتدا آن را حمایت و توهم برتری آن بر دیگر کشورها را القا کرد تا هم‌پیمانی برای اسراییل باشد.

آیت الله حسینی شاهرودی اظهار داشت: در مقابل تفکر وهابیت در عربستان، تفکر بهاییت را در ایران به جریان انداختند تا درگیری میان شیعیان را به وجود بیاورند و از این طریق مانع وحدت شوند.

وی گفت: دشمنان در هر جایی از جهان اسلام با تفکر تکفیری وارد شدند تا با سلاح دین مقابل دین بایستند و در نهایت دین را تضعیف و حاکمیت جهان اسلام را به نفع خود به دست گیرند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبر یادآور شد: در این میان در کشورهایی مانند عربستان از روش هایی استفاده کردند تا حکام آن را سرمایه دار کنند و از این سرمایه بهره خود را ببرند و در مقابل کشورهایی مانند ایران هم به آنها باج نداد و با هیچ روشی نتوانستند آن از پای درآورند، پس تحریم‌های همه جانبه اقتصادی را به کار بستند.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: همه راهبری جریان تکفیری با استکبار نیست ولی استکبار نقش اصلی را دارد و همه تلاش خود را به کار بسته تا جبهه مقاومت اسلامی رشد نکند.

وی درباره برخی مسائل و مشکلاتی که در کشور و کردستان وجود دارد هم گفت: بی تدبیری برخی مسئولین هم گاهی به مشکلات دامن می زند که مشکل اقتصادی استان از آن نشات می گیرد و در طول همین سال‌هایی که مشکل اقتصادی داریم پول زیادی به استان آمده است.

وی از بزرگنمایی بسیاری از آمارهای دروغ هم انتقاد کرد و یادآور شد: استان از لحاظ شاخص های پیشرفت وضعیت بهتری نسبت به برخی مناطق کشور دارد ولی برخی بی تدبیری ها از جمله تقسیم بندی مسئولین به بومی و غیر بومی و سرگرم بودن به انتصابات خودی و غیرخودی باعث شده تا حجم کارهای انجام شده، دیده نشود.

آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: استکبار هم به دنبال همین انشقاقی است که هم اکنون برخی به راه انداخته‌اند البته نمی توان گفت در کردستان کار نیست بلکه عده ای کار نمی کنند و اگر کسی بخواهد کار کند، بیکار نمی ماند

نماینده ولی فقیه در استان به تلاش استکبار در طول این ۴۰ سال برای جنگ‌های قومی و مذهبی در ایران اشاره کرد و گفت: استکبار همه توان خود را گذاشت تا ما را به جان هم بیندازد تا به فکر نابودی استکبار نباشیم اما موفق نشد و امروز به دنبال غارت سرمایه جهان اسلام است چرا که به افت اقتصادی و افول قدرت سرمایه داری خود نزدبک شده است.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: در مقابل، ایران که سال‌ها تحت تحریم های ظالمانه بوده است، رفته رفته دلار را از چرخه معاملات جهانی حذف کرد و اکنون واقعیت بزرگ قدرت جهانی در دنیاست و امروز دولت‌های اسلامی هم به اهمیت وحدت پی برده و جهان اسلام در حال حرکت به سمت رهبری واحد است.
همایش نقش استکبار در حمایت از جریان های افراطی و تکفیری و راه های مقابله با آن با مشارکت دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و با حضور شخصیت ها و علمای برجسته اهل سنت و تشیع در سنندج در حال برگزاری است.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.